اخبار
ﺳﻪشنبه، 26 آبان 1394
هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از این پس در پایه نهم انجام می‌شود

هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از این پس در پایه نهم انجام می‌شود

مدیر کل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح تعالی مدیریت طی چهار سال آینده در تمام مدارس کشور اجرایی خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، عظیم محبی در همایش تجلیل از مدیران منتخب طرح تعالی مدیریت مدرسه در شیراز بیان کرد: طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی در جهت تحقق سند تحول آموزش و پرورش از سال گذشته در 5900 مدرسه کشور آغاز شده است.
وی با بیان اینکه مدیران مدارس در قالب این طرح کیفیت بخشی فعالیت‌های مدارس را دنبال کردند، از اجرایی شدن مرحله ارزیابی در خردادماه خبر داد و گفت: در اولین سال اجرای این طرح به شکل آزمایشی رتبه‌بندی برای مدیران و مدارس در سطح کشوری انجام نشد اما امسال مدارس در این طرح رتبه‌بندی خواهند شد و مشوق‌های وعده داده شده نیز برای برترین‌ها محقق می‌شود.
مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امسال به تعداد مدارس شرکت کننده در طرح افزوده می‌شود اما مدارس جدید تنها از آموزش برخوردار می‌شوند و در رتبه بندی مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرند.
او با بیان اینکه طرح تعالی مدیریت، برنامه‌ای برای کیفیت بخشی به همه فرآیندها در یک مدرسه است، گفت: هدف اصلی طرح کسب مهارت‌های زندگی و پیشرفت دانش آموزان است.
محبی همچنین با اشاره به ایجاد پایه نهم در سال تحصیلی جدید درباره هدایت تحصیلی دانش آموزان بیان کرد: از این پس هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم انجام می‌شود، بخشنامه مربوطه به تمام استان‌ها ابلاغ خواهد شد و پس از آن دانش آموزان وارد دوره دبیرستان می‌شوند.

منبع: ایسنا