اخبار
ﺳﻪشنبه، 26 آبان 1394
200 میلیون ریال کتاب برای افزایش سرانه کتاب در مدارس ابتدایی توزیع شد

200 میلیون ریال کتاب برای افزایش سرانه کتاب در مدارس ابتدایی توزیع شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بیست و سومین دوره هفته کتاب و هجدهمین دوره طرح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه کشور برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، سالار قاسمی اظهار داشت: تأثیر کتاب و کتابخوانی در فرهنگ جامعه بسیار زیاد است، در واقع رشد و تجلی فرهنگی جامعه به میزان ارتباط مردم آن جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان با کتاب بستگی دارد.
وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان فرمودند "کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود" ، بنابراین برگزاری باشکوه تر این نمایشگاه یک ضرورت ملی و فرهنگی است، هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب ترویج فرهنگ کتاب خوانی، تبیین نقش و اهمیت استاندارسازی منابع آموزشی، زمینه سازی برای استاندارسازی منابع موجود در کتابخانه های مدارس و برنامه ریزی برای افزایش سرانه مفید کتابخوانی دانش آموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: مخاطبان نمایشگاه کتاب، کلیه دانش آموزان دوره های تحصیلی و کلیه فرهنگیان و مردم جامعه را شامل می شود و انتظار می رود تا با برنامه ریزی درست و دقیق میزان مشارکت فرهنگیان، والدین و دانش آموزان را در نمایشگاه کتاب افزایش دهیم.
قاسمی تصریح کرد: در راستای کیفیت بخشی به نمایشگاه کتاب، مطابق با تفاهم نامه مابین وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، معادل 200 میلیون ریال کتاب برای افزایش سرانه کتاب در مدارس ابتدایی استان توزیع شد، همچنین 10  هزار جلد کتاب طی تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین و اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز در بین مدارس متوسطه استان توزیع می شود.
وی در ادامه اضافه کرد: نمایشگاه کتاب در آیان ماه مصادف با هفته کتاب در سراسر استان برگزار می شود و کلیه کتب در معرض دید و انتخاب بازدید کنندگان قرار دارد تا نسبت به انتخاب و خرید کتب اقدام نمایند، همچنین کتب نمایشگاه با 20 درصد تخفیف به دانش آموزان عرضه می شود.
قاسمی در پایان تأکید کرد: در آموزش و پرورش استان و مناطق تابعه کمیته اجرایی تشکیل خواهد شد تا به نحوه شایسته و مطلوب نمایشگاه کتاب برگزار شود.

منبع: پانا