اخبار
پنجشنبه، 28 آبان 1394
ثبت اختراعات دانش آموزی حوزه نانو

ثبت اختراعات دانش آموزی حوزه نانو

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بابیان این‌که تاکنون شش المپیاد دانش آموزی نانو برگزارشده است، گفت : درحوزه نانو موفق به ثبت اختراعات دانش آموزی شدیم.

 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، علی زرافشان امروز 26 آبان ماه در گردهمایی توجیهی جهاد علمی که با حضور سرپرستی‌های مؤسسه رزمندگان و رؤسای ادارات آموزش متوسطه دوره اول و دوم نظری سراسر کشور در مجتمع آدینه برگزار شد، با بیان اینکه در ذیل راهبرد ارتقای کیفیت، سیاست‌های دیگری با عنوان ارتقای کیفیت یاددهی ـ یادگیری وجود دارد، اظهار کرد : باید تلاش کنیم کیفیت یادگیری دانش‌آموزان از آنچه که وجود دارد ارتقاء یابد.
وی با بیان اینکه امروز سطح حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های علم و فناوری مشهود است، خاطر نشان کرد: اکنون بیش از 500 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور فعال است که با برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و المپیادها بستری فراهم شده تا استعدادهای برتر دانش‌آموزی شناسایی شوند و مورد حمایت معنوی و مادی قرار گیرند.
زرافشان به اهمیت توسعه نانو در مدارس نیز اشاره کرد و گفت:‌ ششمین المپیاد نانو و هفتمین جشنواره نانو برگزار شد و بیش از 26 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در بخش دانش‌آموزی المپیاد نانو شرکت دارند؛‌ اکنون ثبت اختراع نانو در حوزه دانش‌آموزی وجود دارد و جهان به دنبال این است که ایران چگونه در بخش نانو در مدارس فعال شده است.
وی به طرح‌های جابربن‌حیان، جشنواره نوجوان خوارزمی و جشنواره جوان خوارزمی اشاره و تصریح کرد: دانش‌آموزان مستعد در دبستان با طرح جابربن‌حیان شناسایی می‌شوند و سپس در دوره متوسطه اول به جشنواره نوجوان خوارزمی متصل و در نهایت به جشنواره جوان خوارزمی خواهند پیوست تا در آینده بتوانند در بخش نانو هم وارد شوند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها قرار است بر اساس سوابق تحصیلی باشد، اظهار کرد: اکنون 40 درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس خاص تحصیل می‌کنند و از یک تعلیم و تربیت خاص بهره‌مند و از سهمیه بیشتری برخوردار هستند.

منبع: پانا