اخبار
یکشنبه، 15 آذر 1394
 تاثیر 30 درصدی امتحانات نهایی در کنکور 95

تاثیر 30 درصدی امتحانات نهایی در کنکور 95

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از تاثیر 30 در صدی امتحانات نهایی در کنکور 95 خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمد محسن بیگی در گردهمایی معاونان آموزشی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان با اعلام این خبر گفت: در کنکور سال 95 سهم سوابق تحصیلی دوره متوسطه 25 درصد تاثیر قطعی و 5 درصد تاثیر مثبت نیز برای دروس پیش دانشگاهی که دارای امتحانات نهایی هستند، در نظر گرفته شده است.
وی بر جدیت در برگزاری امتحانات نهایی در شهرستان ها و مناطق استان تاکید و خاطر نشان کرد: آنالیز نمرات دانش آموزان در دروس نهایی ضرورتی اجتناب ناپذیر درراستای رفع مشکلات آنان در دروس مختلف است.
محسن بیگی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عدم تحقق 100 درصدی اهداف تعلیم و تربیت در کشور، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش جهت رسیدن به این اهداف نیازمند مشارکت همه ی مردم و دستگاه های اجرایی درعمل است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت : معلم در دهه های قبل تنها مرجع یادگیری و الگوی دانش آموزان بود ولی امروزه فضای مجازی و محیط اطراف دانش آموزان نقش تاثیر گذاری در تربیت آنها دارد.
محسن بیگی تصریح کرد: هماهنگی ارکان تربیتی خانواده، مدرسه، محله، دوستان، مساجد و.. لازمه تربیت دانش آموز طراز جمهوری اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه دستگاه های مختلفی در کشور متولی امر تعلیم و تربیت هستند، گفت: وضعیت فرهنگی افراد جامعه نشان از نا کار آمدی اقدامات تربیتی سازمان های متولی دارد اما؛ در اکثر زمینه ها تنها آموزش و پرورش مقصر شناخته می شود.
محسن بیگی اذعان داشت: معرفی یک در وضعیت کنونی کارساز نیست بلکه باید شرایط را ارزیابی و در راستای امکانات، موقعیت و فرصت های خود برنامه ریزی کنیم.
وی با تاکید بر توانمند سازی معلمان در زمینه های مختلف اظهار کرد: معلمان باید در راستای توانمند سازی علمی خود مطابق با پیشرفت فناوری و علم روز دنیا گام بردارند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت 24 ساعتی معلمان نسبت به کادر اداری خاطر نشان کرد: توانمند سازی و بروز رسانی، فلسفه کار کمتر معلمان نسبت به کادر اداری است.
محسن بیگی بر اخلاق مداری ، تعامل ، ارتباط موثر و ایفای نقش رهبری آموزشی توسط مدیران مدارس تاکید کرد و افزود: اگر مدیران مدارس نقش هدایتگر داشته باشند بسیاری از مشکلات در مدارس به حداقل می رسد.
وی خاطر نشان کرد: خدمت دلسوزانه نیاز دستگاه تعلیم تربیت است و باید حساسیت اهمیت کار آموزش و پرورش برای همه ی مردم و مسئولان در استان ایجاد شود.
محسن بیگی بر ترویج روحیه پرسشگری، گذشت ، فداکاری و ایثار گری در بین دانش آموزان تاکید کرد.

منبع: ایسنا