اخبار
پنجشنبه، 26 آذر 1394
فعالیت غیرقانونی ۳۷۰۰ مرکز پیش‌دبستانی در کشور

فعالیت غیرقانونی ۳۷۰۰ مرکز پیش‌دبستانی در کشور

مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت غیرقانونی ۳۷۰۰ مرکز پیش‌دبستانی در کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش رخساره فضلی مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در خصوص نظارت بر مراکز پیش‌دبستانی در کشور اظهار داشت: تا کنون بیش از 13 موسسه و نهاد در کشور درخصوص پیش‌دبستانی خدمات ارائه می‌دادند.
وی با بیان اینکه تمام مراکز پیش‌دبستانی باید از وزارت آموزش و پرورش مجوز فعالیت دریافت کنند، افزود: تعداد این مراکز ۱۲ هزار مرکز هستند که تاکنون 50 درصد آنها از آموزش و پرورش مجوز دریافت نکردند که فعالیت این مراکز غیر قانونی خواهد بود.
فضلی تصریح کرد: البته 2300 روستا مهد وجود دارد که مقرر شده است وزارت تعاون برای اخذ مجوز آنها و دریافت اطلاعات این مراکز اقدام کند و بر این اساس 3700 مهد کودک یا پیش‌دبستانی وجود دارند که مجوز وزارت آموزش و پرورش نداشته و فعالیت آنها غیرقانونی است.
وی با اشاره به کیفیت‌بخشی به مراکز پیش‌دبستانی افزود: بحث نظارت در مراکز پیش‌دبستانی از اولویت ما هست و امیدواریم برای سال آینده تمام موسساتی که برای کودکان 4 تا 6 سال خدمات ارائه می‌دهند با مجوز و نظارت وزارت آموزش و پرورش باشند.

منبع: فارس