اخبار
شنبه، 28 آذر 1394
35درصد از مدارس توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است

35درصد از مدارس توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است

بوشهر - ایرنا- رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: 35 درصد از مدارس کل کشور توسط خیرین مدرسه ساز احداث وتحویل آموزش و پرورش شود.

 

محمد رضا حافظی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بندر دیر استان بوشهر گفت: هر سال سهم خیرین بیشتر و سهم دولت کاهش پیدا می کند.
رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور افزود: می بینیم که در تحریم اقتصادی مشارکت مردم دوبرابر شده است و این افتخار بزرگی است که نصیب ملت ایران شده و در جهت ارتقای آموزش و تربیت دانش آموزان کشور است.
وی گفت: راه مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی پرثمر و استمرار دارد که اکنون در 550 شهرستان کشور مجمع خیرین مدرسه ساز وجود دارد که به ثبت رسیده است.
وی اظهارکرد: هم اکنون تعداد 600 هزار خیر مدرسه ساز در داخل کشور و یکهزارنفر از خیرین مدرسه ساز نیز در خارج از کشور هستند.
حافظی در خصوص عضویت در مجمع خیرین مدرسه ساز کشور اظهارداشت: هرشخصی می تواند مراجعه کند و خود را عضو این مجمع قراردهد که اکنون وزیر آموزش وپرورش و معاون عمرانی این وزارتخانه نیز عضو مجمع هستند.
وی گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز باعث شد که مجمع خیرین سایر بخش ها نیز ایجاد شود و هر کس بخواهد به جامعه خدمت کند باید انگیزه خدمت در آنان بوجود آورد.
رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور اضافه کرد: درسال گذشته موسسه آموزشی قلم چی برای دانشجویان بی بضاعت 50 میلیارد و در سال جاری برای 100 هزار نفر دانش آموزان بورسیه پذیرفته است.
وی اظهارداشت: ما این کار فرهنگی خداپسندانه را ادامه داده تا هیچ معضل فرهنگی در کشور وجود نداشته باشد.
بندردیر(dayyer) در فاصله 180 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.

منبع: ایرنا