اخبار
شنبه، 28 آذر 1394
تحصیل 40درصد دانش آموزان در رشته های فنی وحرفه ای وکار ودانش

تحصیل 40درصد دانش آموزان در رشته های فنی وحرفه ای وکار ودانش

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ازتحصیل 40درصد دانش آموزان در رشته های فنی وحرفه ای وکار ودانش خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا- بوشهر، علی زرافشان در همایش مدیران مجری طرح تعالی مدیریت مدارس استان بوشهر اظهارکرد: طرح تعالی مدیریت مدرسه عاملی برای ارتقای کیفیت و بهره وری در آموزش و پرورش است.
وی به تغییر نگرش خانواده ها و دانش آموزان درخصوص تحصیل در هنرستان اشاره و تصریح کرد: 40 درصد از مجموع دانش آموزان در دوره متوسطه در شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در دوره دوم متوسطه امسال هیچ ورودی نداشتیم، خاطرنشان کرد : از سال آینده اولین دوره ورودی های جدید وارد دوره دوم متوسطه می شوند و برهمین اساس ساختار جدید دوره دوم متوسطه در سه سال تکمیل و به این وسیله ساختار 12ساله آموزش و پرورش کامل می شود.
زرافشان دامه داد: برهمین اساس شاخه چهار ساله نظری به یک دوره سه ساله تبدیل و شاخه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش که دو ساله بودند نیز به یک دوره سه ساله تبدیل می شوند.
وی افزود: برهمین اساس دانش آموزان و هنرجویان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش با یک سال آموزش از توانایی بیشتری برای ورود به بازار کار برخوردار می شوند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در تحولی جدید؛ برنامه های درسی و محتوای کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش و رشته های آنها براساس نیاز بازار کار تغییر یافته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از 550هزار دانش آموزشاخه نظری که پیش دانشگاهی و دانشگاه برای آنها هدف گذاری شده 120هزار نفر با پایان دوره متوسطه مسیر تحصیلی خود را عوض می کنند و برای رفتن به بازار کار به دنبال کسب مهارت هستند این درحالی است که اگر در همان ابتدا در رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای هدایت می شدند مستقیم راهی بازار کار می شدند.
وی با بیان اینکه این طرح در سال گذشته درپنج هزار و 900 مدرسه درکشور اجرا شده است اضافه کرد: هدف از اجرای طرح تعالی مدیریت مدارس ارتقای مدیریت آموزشگاهی، مدیریت و برنامه ریزی در مدارس، مشارکت پذیری مدرسه و اجرای فعالیت های مدرسه در قالب یک برنامه است.
معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش وپرورش با اشاره به اینکه درگذشته بحث کیفیت در آموزش و پرورش کمتر مطرح می شد گفت: سال آینده همایش ملی کیفیت در آموزش و پرورش برگزار می شود.
زرافشان اظهار کرد: در این همایش مقاله ها و یافته های پژوهشی، تالیف ها و پژوهش های معلمان ارائه و با ادامه این روند ارتقا کیفیت در آموزش و پرورش فراگیر می شود.
وی یادآور شد : دانش آموزان بر پایه چهار عامل علاقه، استعداد، معیار و امکانات هدایت تحصیلی می شوند و این کار خوبی است که در هسته مشاوره انجام می شود .

منبع: پانا