اخبار
یکشنبه، 29 آذر 1394
۲۵ درصد مدارس تهران ایمنی لازم را ندارند

۲۵ درصد مدارس تهران ایمنی لازم را ندارند

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی مدارس فرسوده در شهر تهران است، گفت:‌ ۲۵ درصد مدارس شهر تهران فرسوده هستند که در شرایط بحرانی از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

 

داریوش ورناصری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص مدارس فرسوده در استان تهران اظهار داشت: از کل فضاهای آموزشی استان تهران، 75 درصد در شرایط مناسب قرار دارند و 25 درصد از مدارس فرسوده هستند که در شرایط بحرانی از ایمنی لازم برخوردار نیست همچنین فراوانی مدارس فرسوده در شهر تهران بیشتر است.
وی افزود: مدارس فرسوده هنگام وقوع زلزله آسیب‌پذیر هستند و باید برنامه ریزی شود تا این مدارس از چرخه آموزش حذف شوند اما با اعتبارات موجود حدود 15 تا 20 سال زمان نیاز است تا مدارس فرسوده را تخریب و بازسازی کنیم.
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت:‌ بخش عمده اعتبارات ساخت فضای آموزشی و تخریب و بازسازی مجدد به کمک خیران تأمین شده است. برای تخریب و بازسازی، تمام مدارس فرسوده به اعتباری معادل 4 هزار میلیارد تومان نیاز داریم و با روند تخصیص اعتبارات موجود این روند سال‌های طولانی زمان نیاز دارد اما اگر مجلس همانند گذشته، اعتبار ویژه‌ای را برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده اختصاص دهد می‌توان این مدت زمان را کوتاه‌تر کرد.
ورناصری عنوان کرد:‌سیاست دولت و روند اعتباراتی که برای تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده، حذف مدارس تخریبی طی سه سال است که در این راستا استان و شهر تهران به دلیل داشتن بیشترین مدارس فرسوده در بین شهرهای کشور، در اولویت این امر قرار دارد.

منبع: تسنیم