اخبار
شنبه، 05 دی 1394
100 هزار مربی پرورشی در مدارس کشور فعالیت دارند

100 هزار مربی پرورشی در مدارس کشور فعالیت دارند

خمین - ایرنا - معاون پرورشی وزارت آموزش وپرورش گفت: بیش از یکصد هزار مربی پرورشی در مدارس کشور مشغول فعالیت هستند.

 

حمیدرضا کفاش روز پنجشنبه در جریان بازدید از بیت تاریخی امام (ره) در خمین درگفت وگو با ایرنا افزود: در سال جاری برای چهار هزار و 500 نفر از مدیران، مربیان و مشاوران پرورشی مدارس کارگاه آموزش تحصصی برگزار شده است.
وی اظهار کرد: در بیش از50 هزار مرکز آموزشی که نیمی از مدارس کشور را شامل می شود، نماز ظهر و عصر به صورت مستمر با حضور روحانی مبلغ در طول سال تحصیلی برگزار می شود.
وی ادامه داد: در 20 هزار واحد از مدارس مناطق روستایی کشور به دلیل کم بودن تعداد دانش آموزان ، کمبود فضای آموزشی و سخت گذر بودن راه ها برای تردد و استقرار روحانی؛ نماز جماعت به امامت مدیران و معلمان مدارس اقامه می شود.
کفاش از برگزاری یازدهمین کارگاه آموزشی تخصصی مربیان آموزشی مدارس عشایری کشور در دی ماه سال جاری در استان مرکزی خبر داد و گفت: در این کارگاه آموزشی 220 نفر از مربیان آموزشی 15 استان عشایری جنوب ، مرکز و غرب کشور شرکت خواهند کرد.
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش فعالیت 650 مرکز دارالقران دانش آموزشی در 800 منطقه آموزش و پروش کشور را یادآور شد و اظهار کرد: توزیع بیش از 800 هزار کتاب مذهبی غیر درسی نیز در مدارس امسال در دستور کار قرار دارد.
معاون وزیر اموزش وپرورش به منظور شرکت در اختتامیه نهمین دوره آموزش تخصصی ائمه جماعات مدارس کشور به شهرستان خمین سفر کرده است.

منبع: ایرنا