اخبار
یکشنبه، 06 دی 1394
افزایش آزمایشگاه‌های نانو دانش‌آموزی به ۶۴ عدد

افزایش آزمایشگاه‌های نانو دانش‌آموزی به ۶۴ عدد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا هر استان ۲ آزمایشگاه نانو دانش‌آموزی داشته باشد، گفت: تا پایان سال، تعداد آزمایشگاه‌های نانو دانش‌آموزی به ۶۴ عدد می‌رسد.

 

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد آزمایشگاه‌های نانو دانش‌آموزی افزایش خواهد یافت؟»، اظهار داشت: بله، با همکاری که با ستاد نانو داریم، توسعه آزمایشگاه‌های نانو را دنبال می‌کنیم.
وی افزود: خوشبختانه سال گذشته با توجه به اینکه نخستین سال وجود آزمایشگاه‌های نانو بود، موفق شدیم 42 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی را به آزمایشگاه نانو مجهز کنیم که با حدود 8 آزمایشگاهی که قبلاً تجهیز شده بود تا شروع سال تحصیلی جدید به حدود 50 آزمایشگاه رسیدیم.
زرافشان با بیان اینکه بر اساس سیاست‌گذاری‌ها در نظر داریم تا در هر استان حداکثر 2 آزمایشگاه نانو داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه‌ها حساس هستند و در عین حال دائمی استفاده نمی‌شوند و دانش‌آموزانی که کار آنها به مرحله آزمایشگاهی می‌رسد از این آزمایشگاه‌های نانو استفاده می‌کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به درخواست استان‌های مختلف برای تأسیس آزمایشگاه نانو، به نظر می‌رسد بین 14 تا 20 آزمایشگاه نانو جدید به پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی اضافه شوند.
وی با اشاره به اینکه برنامه آموزش و پرورش، افزایش 14 عددی آزمایشگاه نانو دانش‌آموزی است، گفت: به عنوان نمونه دانشگاه شهید رجایی درخواست آزمایشگاه نانو را برای تربیت معلم ارائه داده است و اخیراً هم خیّری یک پژوهش‌سرا را در یکی از استان‌ها تأسیس کرده که به آزمایشگاه نانو هم تجهیز شده است و به همین جهت ممکن است تعداد آزمایشگاه‌های نانو دانش‌آموزی افزایش یابد.
زرافشان تأکید کرد: پیش‌بینی این است که تا پایان سال حداقل 64 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در سراسر کشور مجهز به آزمایشگاه نانو شوند یعنی به طور متوسط هر استان 2 آزمایشگاه نانو داشته باشد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص ورود مدارس به حوزه سلول‌های بنیادین، عنوان کرد: مانند نانو که ستاد نانو و ستاد زیست فناوری خیلی زودتر به فکر افتادند تا کار را با آموزش و پرورش شروع کردند،جلسه‌ای در خصوص سلول‌های بنیادین داشتیم و در این راستا کارگروهی تشکیل شده است.

منبع: فارس