اخبار
دوشنبه، 07 دی 1394
400 ظرفیت استخدامی آموزش و پرورش خالی ماند

400 ظرفیت استخدامی آموزش و پرورش خالی ماند

تهران - ایرنا - رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی بزودی اعلام می شود .

 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، محمدحسین سلیمی جهرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه اسامی قبول شدگان حدود 4600 نفر است ، اظهارداشت: دو اصل برای جذب نیرو در آموزش و پرورش تعریف شده یکی توانمند علمی و اصل دوم بومی پذیری است.
وی افزود: با این اصول آموزش و پرورش می خواهد نیرویی که جذب این نهاد می شود در منطقه بماند و توانایی کافی را برای حرفه معلمی دارا باشد.
سلیمی جهرمی گفت: هر فرد که بخواهد جزو پذیرفته شدگان باشد باید حدنصاب نمره کتبی آزمون را کسب کند و پس از آن نیز در مصاحبه علمی شرکت می کند و در نهایت نمره مصاحبه و نمره کتبی ترکیب می شود و پس از آن تعداد نیروی مورد نیاز انتخاب می شود.
وی افزود: متاسفانه در آزمون استخدامی که برگزار شد برخی استانها سهمیه و نیروی واجد شرایط را نداشتند ، یعنی بخشی از سهمیه هایی که باید نیروی بومی می گرفتند و نیرو حدنصاب علمی را در آزمون کتبی کسب کرده باشد به دست نیاوردند و برخی هم در مصاحبه نمره های پایینی داشتند که نتوانستند جذب شوند.
وی گفت: بنابراین بخشی از ظرفیت های پنج هزار نفره آزمون استخدامی خالی مانده و این که یک تا دو هفته برای اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان تاخیر افتاده به این دلیل است که می خواستیم تدبیری بیاندیشیم تا بتوان این نیروها را جذب کرد.
سلیمی جهرمی اظهارکرد: به دلیل اینکه این کار زمان بر است به احتمال زیاد این تعداد پذیرفته شده را اعلام و دوره آموزشی آنها را در دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهیم کرد تا زمان را از دست ندهیم.
وی افزود: باید نمره های مصاحبه را به سازمان سنجش و آموزش کشور بفرستیم تا با نمره های کتبی آنها ترکیب شود و به نظر می رسد در مجموع حدودا 4500 تا 4600 نفر را در نهایت اعلام اسامی داشته باشیم.
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: آموزش در دانشگاه فرهنگیان به این دلیل است که پذیرفته شدگان بتوانند مهارت و حرفه معلمی و تدریس را کسب کرده و در پایان دوره آزمون هایی از آنها گرفته می شود که در صورت موفقیت گواهی صلاحیت حرفه ای به آنان اعطا می شود تا بدین طریق به استخدام آموزش و پرورش درآیند.
جهرمی بیان کرد: کسانی که نتوانند صلاحیت حرفه ای در این دوره کسب کنند ، به آنان مجددا فرصتی داده می شود تا این صلاحیت حرفه ای را برای حضور در کلاس کسب کنند.
وی افزود: کسانی که این گواهی را کسب کنند از مهر ماه 95 در کلاس درس حاضر خواهند شد.


منبع: ایرنا