اخبار
چهارشنبه، 16 دی 1394
وجود 5300 پروژه آموزشی نیمه تمام در کشور

وجود 5300 پروژه آموزشی نیمه تمام در کشور

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال پروژه‌های تحویلی آموزشی در کشور به عدد 2000 برسد، اظهار کرد: در حال حاضر شمار پروژه‌های نیمه تمام آموزشی به 5300 رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی رییسی در گردهمایی مدیران ستادی و اجرایی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه اعتبار مصوب سازمان نوسازی در سال جاری 2300 میلیارد تومان بود، اظهار کرد: از این میزان 1430 میلیارد تومان اعتبارات مصوب ملی و 870 میلیارد تومان اعتبارات مصوب استانی ماست.
وی ادامه داد: همچنین 87 میلیارد تومان اخیرا در راستای ماده 180 به اعتبارات ما افزوده شده بود که ابلاغ شد.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی کشور، سازمان نوسازی از اعتبارات خوبی برخوردار شده است، گفت: مجموع اعتبارات عمرانی کشور 51 هزار میلیارد تومان است که 4 درصد آن در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است و تا به این لحظه نزدیک به 1000 میلیارد تومان اعتبارات ملی و 180 میلیارد تومان از اعتبارات استانی تخصیص داده شده است. 143 میلیارد تومان نیز از شرکت گاز دریافت کردیم که البته هنوز مطالباتی از آنها داریم و در دست بررسی است.
رییسی با بیان اینکه در سال 92، 1200 پروژه، در سال 93، 1600 پروژه و در نیمه اول 94، 1300 پروژه تحویل داده شده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که این رقم به 2000 پروژه برسد.
وی ادامه داد: بیش از 25 هزار کلاس درس و 3.5 میلیون متر مربع فضای آموزشی در سال جاری بهره‌برداری شد و شمار پروژه‌های نیمه تمام ما به 5300 رسیده است. مهم‌ترین برنامه ما تامین منابع پایدار است زیرا با اتصال به منابع عمومی با هر تلاطمی که در کشور اتفاق بیفتد، بودجه ما دچار نوسان می‌شود.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه با بیان اینکه بیش از 90 درصد اعتبارات ما صرف ایمنی مدارس می‌شود و این یک رسالت جدی است، اظهار کرد: دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های نو حرکت می‌کند، با سازمان مدیریت هماهنگ کرده‌ایم و بنا داریم در هر استان دو پروژه را آغاز کنیم.
رییسی ادامه داد: استفاده از پساب فاضلاب مدارس نیز به صورت آزمایشی در استان‌هایی اجرا شده و درصددیم آن را به استان‌های دیگر تعمیم دهیم.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان با بیان اینکه پیش از این با تراکم دانش‌آموزان و مدارس دو نوبته در شهرک‌های جدیدالتاسیس روبه‌رو بودیم گفت: خوشبختانه در مسکن‌های مهر پرند، شاهد یک نوبته شدن مدارس بودیم و مشکلاتی که داشتیم، در ابتدای سال تحصیلی برطرف شد.

منبع: ایسنا