اخبار
پنجشنبه، 17 دی 1394
تصویب کلیات نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان

تصویب کلیات نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب کلیات نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان خبر داد و گفت: به معلمانی که نتوانند گواهینامه صلاحیت حرفه ای را اخذ کنند مهلت دوساله ای داده شد.

 

مهدی نوید در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری نهصد و بیستمین جلسه شورای‌ عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضاء آن برگزار شد، گفت: کلیات نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان در این جلسه تصویب شد.
وی افزود: اگر دانشجو معلمی موفق به کسب گواهینامه سنجش صلاحیت حرفه‌ای نشود به او حداکثر ۲ سال مهلت داده خواهد شد تا توانمندی و صلاحیت‌های لازم را کسب کند. در واقع تا زمانی که معلمان این گواهینامه را اخذ نکند، نمی‌توانند وارد شغل معلمی شود.
وی تصریح کرد: یکی از احکام سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش، طراحی و استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان است که بر اساس آن کلیه معلمان باید این گواهینامه را کسب و هر چند سال یکبار برای تمدید آن اقدام کنند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بر این اساس دانشجو معلمان بعد از اتمام تحصیل باید گواهینامه سنجش صلاحیت حرفه‌ای کسب کنند.
نودی ادهم خاطرنشان کرد: گواهینامه سنجش صلاحیت حرفه‌ای چهار مولفه معدل درسی، آزمون کتبی، آزمون عملکردی و پوشه کار را دربر می گیرد و دانشجویان در زمان تحصیل صلاحیت و شایستگی لازم را برای اشتغال در شغل معلمی کسب خواهند کرد.

منبع: مهر