اخبار
پنجشنبه، 17 دی 1394
انرژی‌های نو در ساخت مدارس استفاده می شود

انرژی‌های نو در ساخت مدارس استفاده می شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: دنیا به سمت انرژی‌های خورشیدی، باد و سایر انرژی‌های پاک است که در نظر داریم حداقل در هر استان ساخت ۲ پروژه را با استفاده از انرژی نو آغاز کنیم.

 

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی در گردهمایی مدیران نوسازی مدارس سراسر کشور اظهار داشت: اعتبارات عمرانی مصوب آموزش و پرورش در بخش ملی و استانی حدود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب استانی و حدود هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات ملی است، ضمن اینکه اعتبارات قابل قبولی طبق ماده ۱۰۰ ابلاغ شده که ۷۸ میلیارد تومان است.
وی افزود: ۵۱ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی کل کشور است که ۴ درصد آن به آموزش و پرورش اختصاص دارد و تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی ما تخصیص یافته که ۸۲۰ میلیارد تومان آن ملی و ۱۸۰ میلیارد استانی است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: تعداد هزار و ۳۰۰ پروژه آموزشی در نیمه اول سال تخصیص داده شد و پیش بینی می کنیم این عدد تا پایان سال به ۲ هزار پروژه آموزشی برسد و از سال ۹۲ تاکنون ۲۵ هزار کلاس درس جدید با ۳.۵ میلیون متر مربع زیربنا در آموزش و پرورش ساخته شده است.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تعداد ۸ هزار پروژه آموزش نیمه تمام در کشور طی یکی دو سال اخیر داشته ایم که عدد آن به شدت کاهش یافته و به ۵ هزار و ۳۰۰ پروژه رسیده است.
به گفته وی، از مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان عوارض مربوط به گاز، تاکنون ۱۴۳ میلیارد آن اختصاص یافته است.
رئیسی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد اعتبارات صرف ایمنی مدارس می شود و از سال جاری قرار است ۶۰۰ هزار تن قیر رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا بخشی از تعمیرات در مدارس انجام شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: دنیا به سمت انرژی های خورشیدی، باد و سایر انرژی های پاک است که در نظر داریم حداقل در هر استان دو پروژه را با موضوع انرژی نو آغاز کنیم.

منبع: مهر