اخبار
شنبه، 19 دی 1394
 آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ سازی مسائل اجتماعی دارد

آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ سازی مسائل اجتماعی دارد

فرماندار مشهد گفت : فرهنگیان می توانند در زمینه اعتدال گرایی و پرهیز از خشونت و حل وفصل امور بر اساس تدبیر و دور اندیشی برای آینده سازان کشور برنامه ریزی کنند.

 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا - استان خراسان رضوی ، رضا منصوری در جلسه شورای آموزش و پرورش مشهد که به میزبانی ناحیه چهار مشهد برگزار شد اظهار داشت: تدبیر و اعتدال را سر لوحه کار دولت کنونی است و این مسئله تنها یک شعار نیست و ما باید همه امور را با تدبیر و درایت حل و فصل کنیم .
وی با بیان این که آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد از رؤسای ادارات خواست که در همه نشست های خود بر امر مدارا و خویشتن داری تأکید کنند زیرا که جامعه ما از ره گذر تندروی ها آسیب دیده است .
فرماندار مشهد تصریح کرد : فرهنگیان می توانند در زمینه اعتدال گرایی و پرهیز از خشونت و حل وفصل امور بر اساس تدبیر و دور اندیشی برای آینده سازان کشور برنامه ریزی کنند.
وی  با بیان این که بر پایه آموزه های دینی هیچ موجودی والاتر و گرامی تر از انسان نیست افزود : ما باید احترام به یکدیگر و قانون مداری را به فرزندان خود بیاموزیم تا در شرایط خاص توان مدیریت بحران ها را داشته باشیم .
در ادامه این جلسه مصطفی اسدی دبیر شورای آموزش پرورش شهرستان موضوع مدارس هیأت امنایی و مشارکتی را مطرح کردکه حاضران خواهان برطرف شدن موانع در راه مشارکتی و هیأت امنایی شدن مدارسی شدند که امکان آن طبق ضوابط وجود دارد .
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد افزایش این نوع مدارس را کمک به حل مشکلات آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد : در صورتی که بتوانیم این نوع مدارس را گسترش دهیم خواهیم توانست بعضی از کاستی هایی را که وجود دارد حل کنیم.
 در این جلسه و بنا به پیشنهاد رئیس آموزش و پرورش تبادکان مقرر گردید در روزی که با عنوان "شوراهای آموزش و پرورش ، محرومیت زدایی و عدالت آموزشی " نام گذاری شده است رؤسای ادرات از مدارس مناطق کمتر برخوردار بازدید به عمل آورند و این بازدید با هدف آشنایی با مشکلات این مدارس و خارج از ضوابط مرسوم باشد تا صرفا جنبه شعاری و مناسبتی پیدا نکند همچنین مقرر گردید بازدید از مدارس کیفی نیز به همین شکل صورت پذیرد .

منبع: پانا