اخبار
شنبه، 19 دی 1394
 نکات طلایی نادیده گرفته شده در سلامت روحی و جسمی دانش آموز

نکات طلایی نادیده گرفته شده در سلامت روحی و جسمی دانش آموز

مادران باید توجه کنند که در وعده ناهار حتما دانش آموزان را همراهی کنند و همراه آنان در کنار میز غذا حضور داشته باشند و با آن ها غذا بخورند.

 

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از هلثی نیوز،‌ مادران نقش کلیدی در سلامتی و قدرت یادگیری دانش آموزان بازی می کنند و با  نکات زیادی را در مورد تغذیه دانش آموزان رعایت کنند.
اولین گام جذاب کردن صبحانه است چرا که دانش آموزانی که بدون صبحانه به مدرسه می روند،‌از میزان یادگیری کمتری بهره مند می شوند. مادران می توانند با تزیین یک نان و پنیر ساده،‌آن را برای دانش آموزان جالب و خوردنی کنند.
 مرحله بعد دادن حق انتخاب به دانش آموز در تهیه میان وعده داخل مدرسه است. اگر به دانش آموزان آگاهی و اختیار داده شود،‌مسلما آن ها بهترین تغذیه مورد نیاز و مورد علاقه را انتخاب خواهند کرد. گاهی حتی تنقلات نیز لازم است.
مادران باید توجه کنند که در وعده ناهار حتما دانش آموزان را همراهی کنند و همراه آنان در کنار میز غذا حضور داشته باشند و با آن ها غذا بخورند. تجربه ثابت کرده جمع خانوادگی و احساس آرامش حاصل از قرار گرفتن در کنار خانواده می‌تواند فاکتور مهمی برای سلامت روحی و جسمی دانش آموز باشد.

منبع: پانا