اخبار
یکشنبه، 20 دی 1394
نخستین دستگاه دیاترمی پوشیدنی موج‌کوتاه برای ترمیم سریع‌تر زخم

نخستین دستگاه دیاترمی پوشیدنی موج‌کوتاه برای ترمیم سریع‌تر زخم

محققان آمریکایی از نخستین دستگاه دیاترمی پوشیدنی موج کوتاه جهان در نمایشگاه الکترونیک مصرفی 2016 در لاس‌وگاس رونمایی کردند که درمان بافت‌های مجروح را سرعت می‌بخشد.

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دیاترمی که از سال 1907 تاکنون مورد استفاده بوده، نام نوعی درمان است که از جریانات الکترومغناطیسی فرکانس بالا برای تولید گرما در بافت‌های خاصی از بدن استفاده کرده و فرآیند ترمیم بافت مجروح را تسریع می‌کند.
این درمان پیش از این تنها در کلینیک‌های پزشکی انجام می‌شد اما دستگاه Vivy شرکت ReGear Life Sciences به کاربران اجازه خواهد داد تا درمان را در هر جای بدن خود انجام دهند.
این دستگاه به شکل کمربندی است که یک باتری قابل شارژ مجدد،‌یک ماژول کنترل و یک سیم‌پیچ القا برای تولید گرما در آن وجود دارد. در مقابل، دستگاه‌های سنتی دیاترمی نسبتا بزرگ بوده و باید توسط پزشکان آموزش‌دیده به کار گرفته شوند.
کاربران می‌توانند Vivy را در اطراف بخش آسیب‌دیده بدن، پیچیده، آن را روشن کرده و از کنترل دکمه‌ای آن برای تنظیم زمان و شدت دوره استفاده کنند. دستگاه در این زمان یک درمان حرارت عمیق را روی عضو پیاده کرده و به کاربر زمان پایان یافتن دوره را گزارش می‌دهد.
این دستگاه همچنین با یک برنامه تلفن هوشمند همراه است که کاربران می‌توانند از آن برای تولید یک برنامه درمانی، پیگیری نتایج دوره‌های خود و دستیابی به اطلاعات دیگر بهره ببرند.
اگرچه دیاترمی در حال حاضر برای موارد مختلف از فیزیوتراپی گرفته تا جراحی مورد استفاده است، اما شرکت ReGear قصد دارد ابزار پوشیدنی خود را بیشتر به افرادی ارائه کند که از دردهای مزمن مانند آرتروز، کمردرد، فیبرومیالژی و صدمات عضله یا مفصل ‌رنج می‌برند.
این محصول بزودی برای جذب سرمایه در سایت کیک‌استارتر قرار خواهد گرفت.


منبع: ایسنا