اخبار
ﺳﻪشنبه، 11 اسفند 1394
دانش آموزان با عملکرد مغز انسان آشنا می شوند

دانش آموزان با عملکرد مغز انسان آشنا می شوند

دانش آموزان متوسطه سراسر کشور در «هفته آگاهی از مغز» با عملکرد مغز انسان آشنا می شوند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، با اجرای برنامه های گسترده ای در حوزه ترویج علوم شناختی به مناسبت «هفته آگاهی از مغز» (۸ الی ۱۴ اسفند) و با همکاری وزارت آموزش و پرورش در مدارس متوسطه کل کشور، دانش آموزان با عملکرد مغز انسان آشنا می شوند.
دکتر نادر علیرضالو عضو شورای راهبردی کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و انجمن علوم اعصاب ایران در این باره گفت: با توجه به همکاری های شکل گرفته مابین ستاد توسعه علوم شناختی و وزارت آموزش و پرورش درآینده ای نزدیک با تدوین برنامه راهبردی علوم شناختی ، شاهد رشد و شکوفایی علوم شناختی در مدارس خواهیم بود.
وی افزود: از برنامه های گسترش علوم شناختی در مدارس، برگزاری آزمون ها و همایش های دانش مغزی، برگزاری کارگاههای آموزشی، نصب روزنامه های دیواری هفته آگاهی از مغز در مدارس، اعزام سفیران مغز و شناخت به مدارس و... است.
علیرضالو با توجه به برنامه هفته آگاهی از مغز، بازدید از «مجتمع آموزشی دخترانه منظومه خرد» را فرصتی برای معرفی علوم شناختی برای مدیران و دانش آموزان مدارس دانست و از تمامی علاقه مندان مخصوصا دانش آموزان و والدین آنان برای حضور پرشور در مراسم نمادین هفته آگاهی از مغز در روز ۱۳ اسفندماه جاری (پنج شنبه) از ساعت ۱۲ تا ۲۰ دعوت کرد.
وی تصریح کرد: در هفته آگاهی از مغز ، ترویج دانش علوم شناختی و نحوه استفاده همه افراد جامعه از قوای ذهنی و عملکرد شناختی با محوریت دانش آموزان متوسطه، از برنامه های اصلی این هفته می باشد.
علیرضالو افزود: آموزش و پرورش و مدارس کشور، نقطه تلاقی ترویج علوم شناختی و آگاهی از مغز به مدیران، دبیران، والدین و دانش آموزان است، لذا بدنه آموزش و پرورش از این منظر، قابلیت دسترسی به طیف وسیعی از جامعه را داراست.
این متخصص علوم شناختی تاکید کرد: با توجه به مطالعات آینده پژوهی، در چند سال آینده علوم در حوزه های نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی ،IT و علوم شناختی ادغام می شوند که این منجر به گسترش چشمگیر سطح ادراک و توانایی انسان برای برقراری ارتباط، بهبود سلامتی وی، تقویت امنیت ملی و اتحاد علم و آموزش خواهند شد.
وی افزود: با توجه به اینکه علوم شناختی و فناوری‌های همگرا، اثرات مهمی بر پیشرفت و توسعه آینده بشریت خواهند داشت، لذا آشنا ساختن دانش آموزان مقاطع متوسطه برای استفاده بهینه از عملکردهای شناختی مغز از یک سو، و همچنین علاقه مند کردن دانش آموزان برای ادامه تحصیل در سطوح دانشگاهی در علوم مختلف شناختی و مغز، از اهمیت بسزایی برخوردار است

منبع: مهر