اخبار
چهارشنبه، 12 اسفند 1394
طرح آموزش حقوق وتکالیف به دانش آموزان دختر ، آغاز شد

طرح آموزش حقوق وتکالیف به دانش آموزان دختر ، آغاز شد

تهران - ایرنا - مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح آموزش حقوق وتکالیف به دانش آموزان دختر در مدارس سراسرکشور خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارگروه فرهنگی ایرنا ، مهناز احمدی روز سه شنبه در اولین دوره آموزشی کتاب 'حقوق و تکالیف دانش آموزان دختر' که در ساختمان علاقمندان برگزار شد اظهارکرد: لازم است مردم در تغییر و تحولات جامعه اطلاعات و آگاهی داشته تا بتوانند به خوبی از حق و حقوق خود دفاع کرده و تکالیفشان را انجام دهند.
وی با بیان این که طرح آموزش حقوق شهروندی برای 13 هزار دانش آموز دختر اجرا خواهد شد، افزود : بسیاری از معضلات جامعه به دلیل نا آگاهی افراد به وجود می آید که باید برای کاهش روند به وجود آمدن این معظلات در آموزش و پرورش آگاه سازی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه این طرح امسال در مدارس دوره دوم متوسطه به صورت پایلوت در 15 استان اجرا می شود، گفت: پس از نتیجه گیری مثبت از این طرح اجرای آن برای کل کشور در نظر گرفته خواهد شد.
احمدی افزود: طبق تفاهم نامه معاونت امور زنان آموزش و پرورش با معاونت زنان ریاست جمهوری کتاب آموزش حقوق به عنوان یک درس اختیاری برای دختران دوره متوسطه دوم خواهد بود.
مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در کتاب درسی و برنامه های فوق برنامه مدارس در خصوص آموزش حقوق و تکالیف به دختران اشارات کمی شده اما در این تفاهم نامه پنج برنامه مطرح شده که یکی از آنها مسائل مورد نیاز جوانان و نوجوانان به خصوص آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان، مربیان و اولیا است.
وی با بیان اینکه اعتبار اجرای این طرح از سوی معاونت زنان ریاست جمهوری تامین شده ، افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقاء آگاهی و اطلاعات دختران و پسران برای ورود به زندگی است.


منبع: ایرنا