اخبار
چهارشنبه، 12 اسفند 1394
اختصاص 430 میلیارد ریال برای هوشمند سازی مدارس کشور

اختصاص 430 میلیارد ریال برای هوشمند سازی مدارس کشور

ارومیه- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری430 میلیارد ریال برای هوشمند سازی مدارس اختصاص یافته است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دیمه ور روز سه شنبه در نشست مدیران و معاونان آموزشی مدارس ابتدایی مناطق 24 گانه آذربایجان غربی و تجلیل از رتبه های برتر در ارزیابی عملکرد و جشنواره الگوهای برتر تدریس افزود : آذربایجان غربی در تجهیز فضاهای آموزشی در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
وی ادامه داد : بنیادهایی مانند برکت و علوی هم اکنون در راستای دسترسی و اجرای عدالت آموزشی با آموزش و پرورش اقداماتی را متعهد شده اند.
دیمه ور افزود : تعهدات این دو بنیاد در چهار استان محروم کشور از جمله آذربایجان غربی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بخش جنوبی کرمان پیش بینی شده و شامل احداث 500 کلاس درس است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید تا چشم انداز 1404 محقق شود.
وی اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای همه اقدامات اجرایی حوزه تعلیم و تربیت کشور است.
دیمه ور افزود: منابع انسانی، مدیریت و راهبری آموزشی، برنامه درسی، منابع مالی ارزیابی و پژوهش و فضا و تجهیزات آموزشی، شش زیر نظام اصلی نظام تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین به شمار می رود که هر کدام دارای اهمیت ویژه ای است.
وی با بیان اینکه تربیت فرآیندی چند بعدی است، گفت: برای موفقیت در فرآیند تربیت باید به ساحت های شش گانه تربیت شامل تربیت اخلاقی و عبادی، تربیت علمی و فناوری، تربیت بدنی و زیستی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای و نیز تربیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی توجه شود.
دیمه ور با اشاره به اجرای طرح تدبیر در مدارس ابتدایی گفت: این طرح با هدف ظرفیت سازی برای رتبه بندی مدارس و نظام ارزیابی عملکرد مدیران مدارس در دستور کار قرار دارد.
وی درباره دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: دانشجویان امروز معلمان فردا خواهند بود و باید ارتباط با این دانشگاه تقویت و نسبت به توانمند سازی آنها اقدام شود.
دیمه ور افزود: برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان اصلاح شده ولی در برخی استان ها ارتباطی بین ادارات و دانشگاهها وجود ندارد که در آینده موجب بروز مشکلاتی در مهارت های معلمی می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: ایجاد و راه اندازی سامانه ارتباطی مدیرکل با اولیا و مدیران مدارس سبب شد تا پنج هزار و 437 مدرسه ارتباط بی واسطه با مدیر کل برقرار کنند.
فریدون سیدمصطفوی با اشاره به اینکه 180 نفر از24 منطقه استان جزو اعضای اتاق فکر در آموزش و پرورش هستند، گفت: بر اساس تمهیدات صورت گرفته 60 نفر از مدیران مدارس به صورت فصلی با مدیرکل و معاونین وی دیدار و به عنوان نمایندگان مدارس مسائل و مشکلات را بازگو می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی کسب رتبه سوم در امر جذب بی سوادی، رتبه برتر کشوری در امر ساماندهی نیروی انسانی، رتبه برتر کشوری در مشاوره تحصیلی، رتبه سوم کشوری در احصای اسناد، املاک و فضا، رتبه اول استانی در برگزاری نماز در بین سایر دستگاه های اجرایی را از اهم رتبه های کسب شده در آموزش و پرورش استان عنوان کرد.
در این مراسم از مدیران کل پست و ثبت احوال استان به علت همکاری در حوزه انسداد مبادی بی سوادی، رتبه های برتر نواحی و مناطق آموزشی در ارزیابی عملکرد و منتخبین جشنواره الگوهای برتر تدریس آذربایجان غربی تجلیل به عمل آمد.
آذربایجان غربی دارای 5500 مدرسه است که 30 درصد این مدارس هوشمند هستند.
570 هزار نفر از جمعیت 13 میلیونی دانش آموزان کشور در آذربایجان غربی تحصیل می کنند.


منبع: ایرنا