اخبار
ﺳﻪشنبه، 17 فروردین 1395
راه‌اندازی کانون‌های امدادی دانش آموزی در 8 هزار مدرسه

راه‌اندازی کانون‌های امدادی دانش آموزی در 8 هزار مدرسه

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از راه اندازی کانون های دانش آموزی در 8 هزار مدرسه خبر داد و گفت: این کانون ها به منظور آماده سازی دانش آموزان برای خدمات امدادی است.

 

مسعود حبیبی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به برنامه های مشترک هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سازمان جوانان هلال احمر همکاری مشترکی را با معاونت های پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش انجام می دهد.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: همکاری مشترک ما با وزارت آموزش و پرورش در قالب طرح دادرس انجام می شود که در این طرح دانش آموز آماده در روزهای سخت را داریم که با همکاری دو معاونتی که ذکر شد سالانه 450 هزار دانش آموز تحت آموزش قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: در طرح دادرس ویژه دانش آموزان، آموزش ابتدایی کمک های اولیه ارائه می شود که اقدام بزرگی است که با مشارکت تشکل های موجود در آموزش و پرورش از جمله بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و سازمان دانش آموزی در حال انجام است.
حبیبی با بیان اینکه همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش در سال 95 تقویت می شود، خاطرنشان کرد: همکاری مشترک ما در راستای تقویت هویت دانش آموزان، افزایش اعتماد به نفس آن ها، انجام کار گروهی و آموزش امدادی است که در نهایت منجر به تقویت جامعه دانش آموزی و مشارکت آن ها می شود.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر درخصوص آمار دانش آموزان عضو هلال احمر نیز گفت: آمار دقیق دانش آموزان عضو هنوز جمع بندی نشده است اما در 8 هزار مدرسه کانون های دانش آموزی راه اندازی کردیم و در سال گذشته انتخاباتی را برای کانون های دانش آموزی برگزار کردیم و شورای اجرایی برای آن ها با هدف مسئولیت پذیری دانش آموزان تشکیل شده است.


منبع: پانا