اخبار
ﺳﻪشنبه، 17 فروردین 1395
برگزاری نمایشگاه نقاشی داستان کتاب ­ها

برگزاری نمایشگاه نقاشی داستان کتاب ­ها

تهران- ایرنا- نمایشگاه نقاشی دانش آموزان ناشنوا، کم توان ذهنی و جسمی از داستان کتاب های مختلف در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برپاست..

 

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگي ايرنا از كتابخانه عمومي حسينيه ارشاد، نمايشگاه نقاشي دانش آموزان ناشنوا، كم توان ذهني و جسمي از داستان كتاب هاي مختلف با عنوان «داستان كتاب ها» همزمان با فرارسيدن روز جهاني كتاب كودك، در كتابخانه عمومي حسينيه ارشاد برپا شده است.
دوم آوريل (14 فروردين) همزمان با زادروز هانس كريستين آندرسن، نويسنده داستان‌هاي كودكان به عنوان روز جهاني كتاب كودك، نامگذاري شده ‌است.
كتابخانه عمومي حسينيه ارشاد هر ساله به اين مناسبت، به منظور آشنا كردن كودكان با كتاب مناسب و تشويق اين گروه به كتابخواني برنامه‏ ويژه ­اي برگزار مي­ كند.
اين كتابخانه بهار امسال نيز نمايشگاهي از نقاشي كودكان مقاطع پيش دبستاني و دبستان برپا كرده است، اين آثار با موضوع كتاب، كتابخواني و قصه گويي از روز يكشنبه 15 فروردين تا 19 فروردين در ساعات كاري كتابخانه به نمايش گذاشته شده، كه بازديد از آن براي عموم علاقه ‏مندان آزاد است.
بيشتر آثار در بازديدهاي مدارس از بخش كودكان و نوجوانان كتابخانه تهيه شده و برخي از آنها متعلق به كودكان ناشنوا، كم توان ذهني – جسمي و ديرآموز است كه در طول سال تحصيلي، موضوع قصه گويي­ ها و داستان كتاب­ هاي امانت گرفته شده خود را به تصوير كشيده­ اند.

** نشست تخصصي شيوه هاي توزيع محتواي صوتي
كتابخانه عمومي حسينيه ارشاد در ادامه برگزاري ۲۵ نشست تخصصي در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسي در سال ۱۳۹۴، در فصل بهار ۱۳۹۵ پنجمين دوره اين نشست ها را با موضوع 'علم اطلاعات و مديريت محتواي صوتي' برگزار مي كند.
در اين دوره طبق روال سال قبل، دبير نشست ها مصطفي اميني، دانشجوي دكتري علم اطلاعات دانش شناسي است و در هر نشست يك سخنران از رشته علم اطلاعات و سخنران ديگر از حوزه مديريت محتواي صوتي خواهند بود.
بيست و ششمين نشست تخصصي، كه اولين جلسه از اين دوره است، با عنوان «شيوه هاي توزيع محتواي صوتي» اختصاص يافته، كه اميررضا اصنافي، عضو هيأت علمي گروه علم اطلاعات و دانش شناسي دانشگاه شهيد بهشتي و اميرحسين مددي از كسب و كار شنوتو سخنرانان آن هستند و زمان آن روز چهارشنبه ۱۸ فروردين ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۱۸خواهد بود.
شركت در اين نشست ها رايگان و براي علاقه مندان و اعضاي كتابخانه آزاد است.
اين نشست ها هر دو هفته يكبار و در روزهاي چهارشنبه برپا مي شود.


منبع: ایرنا