اخبار
چهارشنبه، 18 فروردین 1395
انتخاب رشته کنکور دکتری 95

انتخاب رشته کنکور دکتری 95

تهران-ایرنا-مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 95 از سه شنبه 17 فروردین ماه در سایت سازمان سنجش آغاز می شود.

 

حسین توکلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد 127 هزار و 724 نفر در جلسه آزمون دکتری حاضر بودند که برای تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارنامه صادره شده است و هم اکنون می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارنامه خود را دریافت کنند.
وی گفت: داوطلبانی که دارای نمره کل تراز نهایی مثبت باشند؛ می توانند مطابق ضوابط مندرج در مرحله انتخاب کد رشته محل شرکت کنند.
توکلی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا شنبه 21 فروردین 95 فرصت دارند برای انتخاب رشته محل به سایت سازمان سنجش مراجعه و حداکثر 50 کد رشته محل از میان کدرشته های امتحانی را انتخاب کنند.
وی ادامه داد: بر اساس انتخاب رشته به عمل آمده، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو، نسبت به اعلام حد نصاب هر کد رشته محل و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) از طریق سایت خود در پایان هفته اول اردیبهشت ماه 95 اقدام می کنند.
توکلی تصریح کرد: داوطلبان دارای حدنصاب مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده که بر روی دانشگاه ها و موسسات ذیربط قرار می گیرد، لازم است بر اساس برنامه زمانی اعلام شده نسبت به ارائه مدارک و ثبت نام برای سایر مراحل اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: عدم مراجعه و اقدام مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده به منزله انصراف از پذیرش در آن دانشگاه و یا موسسه است و امکان آزمون کتبی و مصاحبه مجدد وجود نخواهد داشت.


منبع: ایرنا