اخبار
چهارشنبه، 18 فروردین 1395
هفته اول اردیبهشت؛ زمان تحویل غرفه‌های نمایشگاه کتاب به ناشران

هفته اول اردیبهشت؛ زمان تحویل غرفه‌های نمایشگاه کتاب به ناشران

هفته اول اردیبهشت‌ماه زمان تحویل غرفه‌های بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب به ناشران اعلام شده است.

 

امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به زمان تحویل غرفه‌ها به ناشران برای حضور در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: برای غرفه‌های خودساز هنوز زمان دقیقی اعلام نشده است، چرا که شهرداری عملیات تکمیلی داخل سالن‌ها را انجام می‌دهد.
شهرام‌نیا یادآور شد: روال این است که غرفه‌های خودساز حداقل دو هفته قبل از برگزاری نمایشگاه به آنها تحویل داده می‌شود تا فرصت مناسبی برای آرایش غرفه و دیگر کارهای لازم را داشته باشند.
وی درباره دیگر ناشران نیز گفت: همچنین غرفه‌ها به دیگر ناشران که تنها به چینش غرفه‌های خود می‌پردازند، از یک هفته قبل از برگزاری نمایشگاه تحویل داده خواهد شد.
نارضایتی کمیته ناشران داخلی از فضای اختصاص داده شده به ناشران عمومی
شهرام‌نیا همچنین درباره میزان فضای اختصاص داده شده به ناشران عمومی و نارضایتی کمیته ناشران داخلی نسبت به این امر گفت: هنوز متراژ غرفه‌ها اعلام نشده است، اما در مجموع باید گفت که فضای امسال نمایشگاه هم در فضای مسقف و هم در فضاهای موقت برگزار می‌شود. ما در میزان فضاهای موقت با محدودیتی مواجه نیستیم، اما در بخش مسقف با محدودیت متراژ مواجه هستیم.
وی افزود: این محدودیتی که موجب نارضایتی بخش ناشران عمومی شده مربوط به فضای مسقف است. تلاش شده است تا تمامی بخش‌ها به صورت دوره گذشته نمایشگاه کتاب جانمایی شوند، اما این میزان برای ناشران عمومی در فضای مسقف مقداری کمتر از دوره گذشته است.
فضای نمایشگاه کتاب در دوره بیست و نهم چقدر است؟
به گفته قائم‌مقام و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران متراژ این دوره نمایشگاه کتاب همانند سال گذشته است و بنا نداریم که این فضا بیشتر شود. تلاش می‌کنیم تا فضای در نظر گرفته شده برای ناشران عمومی در این دوره نمایشگاه نیز همانند سال گذشته باشد.
بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از روز پانزدهم اردیبهشت‌ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند تا 25 اردیبهشت به این نمایشگاه مراجعه کنند.


منبع: تسنیم