اخبار
پنجشنبه، 19 فروردین 1395
طراحي نظام رتبه بندي مدارس متوسطه از امسال

طراحي نظام رتبه بندي مدارس متوسطه از امسال

تهران - ايرنا - معاون آموزش متوسطه وزيرآموزش و پرورش از طراحي و اجراي نظام رتبه بندي مدارس متوسطه در سال 95 خبرداد.

 

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا ،‌ علي زرافشان در تشريح برنامه هاي معاونت آموزش متوسطه در سال 95، اظهاركرد: بهبود پيشرفت تحصيلي و تقويت مهارت هاي علمي و عملي دانش آموزان متوسطه و بهبود پوشش تحصيلي لازم التعليمان دوره متوسطه ، از جمله برنامه هاي اين معاونت در سال جاري است.
وي غني سازي برنامه هاي آموزشي و پرورشي مدارس شبانه روزي، توسعه و تقويت پژوهش سراهاي دانش آموزي و تدوين استانداردها و آيين نامه هاي مجتمع هاي آموزشي و تربيتي را از ديگر برنامه هاي پيشروي نظام رتبه بندي در پايه متوسطه آموزش و پرورش در سال 95 برشمرد.
وي با بيان اينكه طرح تعالي مديريت مدرسه در سال جاري ادامه مي يابد، گفت: توسعه آموزش هاي فني وحرفه اي و كاردانش با اولويت مناطق محروم و عشاير براساس نيازسنجي ، توسعه كارآفريني در تمام دوره هاي تحصيلي و تهيه برنامه عملياتي آموزش يك مهارت به دانش آموزان دوره متوسطه را از اقدامات نظام آموزش متوسطه در مدارس طي سالجاري عنوان كرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، زرافشان افزود: در سالجاري همچنين اقداماتي از قبيل نيازسنجي و ساماندهي امكانات و تجهيزات آزمايشگاهي و بازنگري و به روزرساني استانداردهاي مهارتي و برون سپاري آموزش هاي مهارتي با مشاركت دستگاه هاي دولتي و بخش خصوصي را از ديگر فعاليت هاي معاونت آموزش متوسطه در سال 95 بيان كرد.



منبع: ایرنا