اخبار
شنبه، 21 فروردین 1395
سهم اجاره‌بهای موزعان داخلی نشر بین‌الملل مشخص شد

سهم اجاره‌بهای موزعان داخلی نشر بین‌الملل مشخص شد

براساس تصمیم‌گیری شورای سیاستگذاری تعرفه غرفه برای موزعان داخلی نشر بین‌الملل نسبت به غرفه‌های ناشران داخلی 25 درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

 

علی اکبر اشعری (سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت تعیین اجاره‌بهای بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب بیست و نهم گفت: در جلسه‌ای که امروز (19 فروردین‌ماه)  با حضور اعضای شورای سیاستگذاری نمایندگان تشکل‌های نشر و مدیران ارشاد برگزار شد نهایتا به یک جمع‌بندی کلی برای تعیین اجاره‌بهای بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب رسیدیم. بر این اساس موزعان داخلی نشر بین‌الملل براساس خدمات ویژه‌ای همچون انبار، گمرک و غیره که دریافت می‌کنند هزینه اجاره‌بهایی بیشتر از ناشران داخلی پرداخت خواهند کرد.
وی افزود: براساس تصمیم‌گیری شورای سیاستگذاری تعرفه غرفه برای موزعان داخلی نشر بین‌الملل نسبت به غرفه‌های ناشران داخلی 25 درصد افزایش درنظر گرفته شده یعنی همان جدول هزینه اجاره‌بهای غرفه‌ها که برای ناشران داخلی منتشر شده با 25 درصد افزایش مبلغ در بخش موزعان بین‌الملل داخلی لحاظ می‌شود.
سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره نحوه پرداخت این هزینه نیز تصریح کرد: براساس قانون تمامی روال‌های اقتصادی و مالی داخل کشور باید براساس ارز رسمی یعنی ریال صورت بگیرد. بر همین اساس پرداخت اجاره‌بها در بخش موزعان داخلی ناشران بین‌الملل بر حسب ریال خواهد بود البته ناشران خارجی که مستقیما و براساس شرایط مندرج در این نمایشگاه شرکت می‌کنند اجاره‌بهای متفاوت از موزعان داخلی دارند که براساس ارز خارجی ازجمله دلار و یورو پرداخت می‌شود.
تصمیم‌گیری درباره‌ی هزینه‌ی اجاره‌بهای غرفه‌های ناشران خارجی که مستقیما در نمایشگاه کتاب بیست‌ونهم شرکت می‌کنند نیز هنوز قطعی نشده است و برای ناشران خارجی بخش لاتین و عربی احتمالا هرکدام 80 و 50 یورو درنظر گرفته شده که نیاز به تصویت نهایی دارد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار‌می‌شود.
مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.



منبع: اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران