اخبار
دوشنبه، 23 فروردین 1395
ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ۲۵ فرودین آغاز می شود

ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ۲۵ فرودین آغاز می شود


شیراز – معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره های متوسطه اول و دوم از ۲۵ فروردین ماه سال جاری آغاز و تا ۱۴اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش فارس ناصر قجری، افزود: امسال ۷۸ آموزشگاه نمونه دولتی دوره های متوسطه اول و دوم و هنرستان های کاردانش و فنی وحرفه ای در استان وجود دارد که دانش آموزان پس از قبولی در این مدارس ادامه تحصیل خواهند داد.
وی ادامه داد: از این تعداد ۲۵ آموزشگاه متوسطه اول، ۴۶ آموزشگاه متوسطه دوم و هفت مورد هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش هستند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از ۴۰ هزار دانش آموز در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان شرکت کنند.
قجری تاکید کرد: در مجموع ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی متوسطه اول بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر، متوسطه دوم بیش از چهار هزار نفر و هنرستان های نمونه دولتی کاردانش و فنی و حرفه ای نیز بیش از ۵۰۰ نفر پیش بینی شده است.
 وی درخصوص شرایط اولیه برای ثبت نام در آزمون، گفت: کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس با استثناء تنها  یک مقیاس خوب، در نوبت اول برای پایه ششم و حداقل معدل  ۱۷ برای دانش آموزان در نوبت اول پایه نهم ضروری است .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس ادامه داد: دانش آموزانی که ثبت نام کرده اند چنانچه مجوز شرکت در آزمون را خواهند داشت که مقیاس خیلی خوب در تمام دروس و استثناء تنها یک مقیاس خوب، در پایان سال برای پایه ششم و یا حداقل معدل  ۱۷ برای مجموع کل نوبت اول و دوم در پایه نهم را کسب کرده باشند.
قجری یادآور شد: دانش آموزانی که شرایط ثبت نام را داشته باشند می توانند از ۲۵ فروردین ماه به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه و نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، ثبت نام نهایی را به طور اینترنتی اعلام کرد و گفت: پس از تایید سابقه  و مدارک تحصیلی دانش آموزان در مدارس، سامانه  اینترنتی ثبت نام اعلام خواهد شد.
وی در خصوص زمان برگزاری آزمون مدارس دولتی نیز گفت: این آزمون روز جمعه چهارم تیرماه ۹۵ در حوزه های امتحانی که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد، برگزار می شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: سوالات آزمون به نحوی طراحی می شوند تا دانش آموزان به مطالعات مفهومی و تحلیلی ترغیب شوند.


منبع: مهر