اخبار
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395
ناشران اطلاعات كتابهاي خود را در سامانه نمايشگاه ثبت كنند

ناشران اطلاعات كتابهاي خود را در سامانه نمايشگاه ثبت كنند

تهران - ايرنا- مدير كميته ناشران بين‌الملل بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران گفت: ناشران تا 25 فروردين فرصت دارند اطلاعات كتاب‌هاي خود را براي تاييد در سامانه مربوطه ثبت كنند.

 

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگي ايرنا از ستاد بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، حامد ميرزابابايي با اشاره به وضعيت كميته ناشران بين الملل در حوزه هاي مختلف، افزود: دريافت ليست كتاب‌هاي بين‌الملل متقاضيان آغاز شده و تا 25 فروردين ادامه خواهد داشت و اطلاعات كتاب‌ها نيز به شكل آنلاين در اختيار ثبت ‌نام‌ كنندگان قرار دارد.
وي با اشاره به طراحي نرم افزار براي عبور كتاب‌هاي خارجي از 14 فيلتر، اظهار كرد: اين نرم افزار براي اولين بار در نمايشگاه كتاب تهران براي بررسي سلامت و اعتبار ISBN، سال چاپ كتاب، موضوع، صحت و سقم اطلاعات كتاب، تكراري بودن يا نبودن در ليست، مطابقت كتاب با ضوابط نمايشگاه و غيره طراحي و به كار گرفته شده است.
مدير كميته ناشران بين‌الملل بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در ادامه با بيان اينكه به موازات ليست‌هاي انجام شده كتاب‌هاي خارجي، فعاليت‌هاي گمركي در حال پيشرفت است، گفت: در ابتداي سال 95 محموله‌هاي كتاب به نام نمايشگاه كتاب و ناشران بين‌الملل وارد كشور شد.
وي همچنين با اشاره به ويژگي‌هايي كه مكان استقرار گمرك نمايشگاه بايد داشته باشد، ادامه داد: با توجه به تردد كانتينرهاي بزرگ در اين محل، بايد مكاني در نظر گرفته مي‌شد كه خاك آن از نظر فرو نشست هيچگونه مشكلي نداشته باشد.
بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از 15 تا 25 ارديبهشت در مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب برگزار مي‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خليج فارس، روبه روي حرم مطهر امام خميني (ره) قرار دارد.



منبع: ایرنا