اخبار
چهارشنبه، 25 فروردین 1395
توزیع 80 هزار بن 50 هزار تومانی خرید کتاب در مدارس

توزیع 80 هزار بن 50 هزار تومانی خرید کتاب در مدارس


مدیرکل فرهنگی هنری اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش از توزیع 80 هزار بن 50 هزار تومانی بین دانش آموزان برای شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب از سوی وزارت ارشاد خبرداد.

 

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی علی اکبرزاده با بیان این که امسال برای نخستین بار بن ها 50 هزار تومانی خرید کتاب برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: هماهنگی های لازم برای بازدید دانش آموزان شهر تهران، شهرستان های تهران، استان های قم و البرز برای بازدید از نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب صورت گرفته است.
مدیرکل فرهنگی هنری اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به این که برای شرکت دانش آموز در نمایشگاه کتاب سهمیه دادشده است ، تصریح کرد : شهر تهران 45 درصد، شهرستان های تهران 30 درصد، استان قم 10 درصد و استان البرز 15 درصد دانش آموزان اعزامی به این نمایشگاه خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه 4.5 میلیارد تومان اعتبار برای حضور دانش آموزان ، فرهنگیان و مدارس در نمایشگاه کتاب از سوی وزارت ارشاد تامین اعتبار شده است، خاطرنشان کرد : 80 هزار دانش آموز بن 50 هزار تومانی ، 6 هزار معلم همراه دانش آموزان بن 100 هزار تومانی و یک هزار مدرسه بن های 500 هزار تومانی دریافت خواهند کرد.
علی اکبرزاده با بیان این که انتخاب دانش آموزان برای شرکت در نمایشگاه کتاب بر عهده ادارات کل خواهد بود ، افزود : دانش آموزان از طریق ادارات کل استانی به ما معرفی می شوند و بعد از تایید نهایی اسامی آنها به وزارت ارشاد داده می شود تا در سیستم ثبت نام اسامی آنها تعریف شود، سپس این افراد با ورود به سامانه باید ثبت نام کنند و بن های خود را بعد از طی مراحل مشخص بگیرند.
مدیرکل فرهنگی هنری اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش با بیان این که همه دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم این چهار بخش می توانند در این طرح شرکت کنند گفت: برای شهر تهران پایه های چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی نیز شامل این طرح می شوند. در شهرستان های استان تهران هم چندین شهرستان برای این بخش تعریف شده است.


منبع: ایسنا