اخبار
چهارشنبه، 25 فروردین 1395
کتاب «تفکر و سواد رسانه‌ای» در برنامه درسی دوره دوم متوسطه قرار گرفت

کتاب «تفکر و سواد رسانه‌ای» در برنامه درسی دوره دوم متوسطه قرار گرفت


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در سال جاری کتاب درسی «تفکر و سواد رسانه‌ای» در برنامه درسی دانش‌آموزان سال دوم متوسطه قرارمی‌گیرد.

 

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، محی‌الدین بهرام محمدیان اظهارکرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از نخستین سالی که معظم له بر ضرورت توجه به مسائل اقتصادی تاکید فرمودند، در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت که یکی از ساحتهای تربیتی، ساحت تربیت اقتصادی نام دارد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: در این رابطه مفاهیم اقتصادی در دوره ابتدایی به صورت تلفیقی و در دوره متوسطه به صورت کتابی مستقل تحت عنوان کاروفناوری تدریس می شود.
وی با اشاره به پیشنهادات متنوع دستگاه‌ها و موسسات مبنی بر وارد کردن موضوعات مورد نظر خود به کتاب درسی تاکید کرد: کتاب درسی سند پایه علمی و دانش یک کشور محسوب می شود نه تابلوی اعلانات و یا صفحه نیازمندیهای روزنامه نیست که بتوان هرمطلبی را در آن وارد کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ محمدیان در گفت‌گو با شبکه خبر افزود: «انسان و محیط زیست»، «تفکر و سواد رسانه‌ای»، «سلامت و بهداشت» و «کار و فناوری» چهار عنوان کتاب جدید اضافه شده به دوره دوم متوسطه خواهد بود.


منبع: ایسنا