اخبار
شنبه، 28 فروردین 1395
اختصاص يارانه 50 درصدي خريد كتاب به مهدهاي كودك

اختصاص يارانه 50 درصدي خريد كتاب به مهدهاي كودك


تهران- ايرنا- مشاور اجرايي معاونت امور فرهنگي از اختصاص يارانه خريد كتاب به سازمان بهزيستي به منظور تجهيز كتابخانه ها در ايام برگزاري بيست و نهمين نمايشگاه كتاب تهران خبر داد.

 

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا از ستاد خبري بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، همايون اميرزاده گفت: سال گذشته تفاهم نامه همكاري ميان معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان بهزيستي كشور به منظور ترويج و تعميق كتابخواني به امضا رسيد كه يكي از بندهاي آن به موضوع تخصيص ساعت كتاب و كتابخواني در مهد كودك ها اختصاص داشت.
وي افزود: از همين رو در ايام برگزاري نمايشگاه كتاب تهران تخفيف 50 درصدي به كتابخانه هاي مهدكودك ها ارايه مي شود تا نسبت به تجهيز كتابخانه هاي خود براي مربيان و كودكان در مهدها اقدام كنند.
به گفته اميرزاده، امسال اين طرح براي سه استان تهران، قم و البرز در نمايشگاه كتاب تهران اجرا مي شود.
مشاور اجرايي معاونت امور فرهنگي از تخصيص فرصت و ساعت كتابخواني در مهدكودك ها خبر داد و گفت: از تيرماه 1395 اين طرح اجرايي مي شود و به مهدهاي كودك برگزيده در اجراي اين طرح، درجه و لوح تقدير از سوي معاونت امور فرهنگي اعطا خواهد شد.
اميرزاده خاطرنشان كرد: طرح تجهيز كتابخانه هاي مهدهاي كودك صرفا به نمايشگاه كتاب محدود نخواهد شد و در هفته كتاب نيز اين طرح ادامه خواهد داشت.
** «مشاور هنري» نمايشگاه كتاب تهران منصوب شد
رئيس بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با صدور حكمي سيد محمد بهشتي را به عنوان مشاور هنري بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران منصوب كرد.
در متن حكم سيد عباس صالحي آمده است:نظر به مصوبه شوراي سياست‌گذاري بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در تاكيد بر ابعاد بصري و هنري اين رخداد بزرگ در حوزه نشر و فرهنگ و با عنايت به بهره‌مندي جنابعالي از تخصص، ذوق هنري و تجارب مفيد و ارزشمند فرهنگي- هنري به موجب اين ابلاغ به سمت «مشاور هنري» بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران منصوب مي‌شويد.
اميد است با اتكا به تجربه ارزشمند جنابعالي و استفاده از ظرفيت‌هاي فرهنگي و هنري كشورمان امكان برگزاري نمايشگاه مطلوب بيش از پيش فراهم آيد.
بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از 15 تا 25 ارديبهشت در مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب برگزار مي شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خليج فارس، روبه روي حرم مطهر امام خميني (ره) قرار دارد.



منبع: ایرنا