اخبار
یکشنبه، 29 فروردین 1395
اختصاص ساعت كتابخواني در مهدهاي كودك

اختصاص ساعت كتابخواني در مهدهاي كودك


تهران- ايرنا- مشاور اجرايي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: از تير ماه سالجاري مهدهاي كودك زماني را به كتاب و كتابخواني اختصاص خواهند داد.

 

همايون اميرزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه اي سه ساله كه ميان معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با سازمان بهزيستي كشور به امضا رسيد، تعدادي از مهدهاي كودك معرفي شده از سوي اين سازمان مشمول استفاده از يارانه كتاب در ايام برگزاري نمايشگاه كتاب هستند.
وي اظهار داشت: در مرحله اول استان هاي تهران، قم و البرز مشمول اين طرح هستند و ساير مهدهاي كودك در مرحله بعد و از تابستان سالجاري از طريق هماهنگي با كتابفروشي هاي استاني(مشابه طرح عيدانه كتاب) مي توانند با خريد كتاب و تخفيف 50 درصدي كتابخانه هاي خود را تجهيز كنند.
اميرزاده اضافه كرد: بر اساس تفاهم نامه ياد شده، معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت به تجهيز كتابخانه هاي مراكز نگهداري كودكان در هفته كتاب اقدام خواهد كرد بدان معنا كه پرداخت يارانه خريد كتاب محدود به ايام برگزاري نمايشگاه نخواهد بود.
مشاور اجرايي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: يكي ديگر از بندهاي تفاهم نامه يادشده به آموزش مربيان مهدهاي كودك با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني در اين مراكز اختصاص دارد.
وي توضيح داد: با توجه به اثرگذاري ديدارهاي چهره به چهره، هماهنگي هاي لازم براي دعوت از شاعران و نويسندگان صاحب نام حوزه كودكان و نوجوان براي حضور در نشست هاي فرهنگي با حضور مربيان مهدهاي كودك انجام شده است.
اميرزاده خاطر نشان كرد: بطور طبيعي كتابهاي خريداري شده مربوط به گروه سني الف است.
** انتخاب مهدهاي كودك برتر
اميرزاده با اشاره به يكي ديگر از بندهاي تفاهم نامه يادشده گفت: قرار است در هفته كتاب از مهدهاي كودكي كه در امر ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني موفق عمل كرده اند، تقدير مي شود.
وي اختصاص زماني را براي ساعت كتابخواني در مهدكودك ها را از نكات مثبت اين تفاهم نامه برشمرد و افزود: از تير ماه سال 95 ، مهدهاي كودك موظف هستند ساعتي را به خواندن كتاب براي بچه ها اختصاص دهند.


منبع: ایرنا