اخبار
یکشنبه، 29 فروردین 1395
آغاز غرفه بندی و نصب موكت در سالن های نمایشگاه كتاب

آغاز غرفه بندی و نصب موكت در سالن های نمایشگاه كتاب


تهران - ایرنا - مدیر كمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از آغاز عملیات غرفه بندی و نصب موكت در بخشی از سالن های مسقف و فضای باز نمایشگاه واقع در شهر آفتاب خبر داد.

 

به گزارش روز یكشنبه گروه فرهنگی ایرنا از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، حسین صفری با بیان اینكه تحویل بخشی از سالن ها برای انجام امور غرفه بندی و نصب موكت و عملیات اجرایی آن ها از 27 فروردین ماه آغاز شده است، گفت: امیدواریم شهرداری تهران بتواند فعالیت های عمرانی باقی مانده سالن ها را هر چه سریعتر به پایان برساند.
وی افزود: همكاران در كمیته ناشران و كمیته اجرایی در حال آماده سازی سالن ها هستند تا به موقع به ناشران تحویل شود.
صفری با اشاره به تامین برق اصلی نمایشگاه كتاب در شهرآفتاب، ادامه داد: شهرداری تهران همچنان در حال انجام زیرساخت های نمایشگاه از جمله برق اصلی نمایشگاه است و امیدواریم هرچه سریعتر موضوع برق نمایشگاه نهایی شود.
بیست و نهمین نمایشگاه كتاب تهران در روزهای 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود.
مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
** ثبت نام قطعی بیش از 31 هزار دانشجو برای دریافت یارانه خرید كتاب
در 24 ساعت گذشته 31 هزار و 692 دانشجو ثبت نام قطعی خود را برای دریافت یارانه خرید كتاب انجام دادند.
ثبت نام دانشجویان برای دریافت یارانه خرید كتاب از ساعت 8 صبح روز شنبه 28 فروردین ماه آغاز شد و با گذشت یك روز 31 هزار و 692 دانشجو از طریق مراجعه به سایت نمایشگاه و پرداخت وجه خود، ثبت نام قطعی خود را انجام دادند.
بر اساس این گزارش، ثبت نام دانشجویان تا پایان روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
بر اساس هماهنگی های انجام شده در این دوره از نمایشگاه در صورت تمایل، كارت مجازی خرید كتاب به جای كارت فیزیكی برای دانشجویان صادر خواهد شد و دانشجویان می توانند با استفاده از اپلیكیشن آسان پرداخت نسبت به پرداخت وجه خود اقدام كنند.
همچنین به منظور برقراری عدالت فرهنگی، سهمیه بندی یارانه خرید كتاب برای دانشجویان با توجه ظرفیت های دانشجویی هر استان به انجام شده است. از این رو، دانشگاه هایی كه فهرست دانشجویان آن ها در سایت بارگذاری نشده است، می توانند هر چه سریعتر نسبت به ارسال لیست دانشجویان جهت دریافت یارانه خرید كتاب در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام كنند.
** ثبت نام خبرنگاران برای پوشش رسانه ای نمایشگاه كتاب
رسانه‌های علاقه‌مند به حضور در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران می‌توانند خبرنگاران خود را برای دریافت كارت خبرنگاری و پوشش خبری این رویداد فرهنگی معرفی كنند.
سید محمد طباطبایی حسینی مدیر امور رسانه ای و خبری نمایشگاه كتاب تهران از آغاز ثبت نام خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران خبر داد و گفت: نظر به برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، از رسانه‌های علاقه‌مند به حضور در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران درخواست می‌شود برای صدور كارت خبرنگاری و انجام هماهنگی‌های لازم برای پوشش اخبار نمایشگاه كتاب نسبت به معرفی خبرنگاران، عكاسان و تصویربرداران فعال آن رسانه در حوزه كتاب تا پایان وقت اداری روز شنبه چهارم اردیبهشت اقدام كنند.
مدیر ستاد خبری و رسانه‌ای نمایشگاه بین المللی كتاب تهران افزود: مدیران رسانه‌های علاقه‌مند می‌توانند مشخصات همكاران خود شامل (نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس پست الترونیك و سمت) را به همراه اسكن معرفی نامه، اسكن مدرك شناسایی (كارت ملی) و اسكن عكس پرسنلی از طریق پست الكترونیك resaneh.book29@gmail.com برای واحد ارتباط با رسانه‌ها در ستاد خبری و رسانه‌ای نمایشگاه ارسال كنند.
طباطبایی در ادامه گفت: زمان در نظر گرفته شده برای ارسال مدارك تمدید نخواهد شد و فقط برای خبرنگاران، عكاسان و تصویربردارانی كه تاریخ مذكور مدارك خود را ارسال كنند و هویت رسانه‌ای آنان مورد تایید ستاد خبری و رسانه‌ای نمایشگاه قرار بگیرد، كارت خبرنگاری صادر خواهد شد.
وی افزود: مدیران برنامه ها و شبكه های رادیویی و تلویزیونی نیز برای دریافت كارت و مجوز فعالیت در نمایشگاه می‌توانند اسامی همكاران خود را تا تاریخ مذكور به پست الكترونیك اعلام شده ارسال كنند. همچنین اهالی رسانه برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 66415254 تماس بگیرند.



منبع: ایرنا