اخبار
شنبه، 18 اردیبهشت 1395
نشست‌های بخش ملل چهارمین روز نمایشگاه کتاب

نشست‌های بخش ملل چهارمین روز نمایشگاه کتاب


در چهارمین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشست‌هایی در سالن ملل برگزار می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کشور روسیه به عنوان میهمان ویژه حضور دارد. همین رویداد باعث شده تا نشست‌ها و برنامه‌های مختلفی مرتبط با این کشور برگزار شود. از جمله این موارد نشست نقد و بررسی کتاب‌های تاریخ ایرانشناسی در روسیه و سیاست نامه‌های قاجاری است.
این نشست روز شنبه از ساعت 16 در سالن ملل نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود. محمد نائب‌پور نویسنده و رایزن پیشین ایران در روسیه، غلامحسین زرگری‌نژاد عضو هیات علمی دانشگاه تهران، صادق حیدری‌نیا منتقد ادبی و داریوش رحمانیان استاد تاریخ دانشگاه تهران در این نشست حضور خواهند داشت.
همچنین نشستی با موضوع هماهنگی متن و تصویر در آثار مکتوب حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود. در این نشست که فردا شنبه هجدهم اردیبهشت در سرای نشست‌های بخش ملل برگزار خواهد شد آلبرتینه وزولو نویسنده و تصویرگر، جنورا ویسکاردی نویسنده ایتالیایی و مترجم کتاب‌های ایرانی و لیلی حائری مدیر آژانس ادبی کیا حضور خواهند داشت.
در این نشست که از ساعت 10 آغاز خواهد شد جایگاه عکس و تصویر در کتاب‌های کودک بررسی می‌شود و نمونه‌های مطرح در آثار نویسندگان و تصویرگران ایرانی و ایتالیایی مورد برسی قرار خواهد گرفت.
همچنین در این سالن با حضور رئیس دانشکده ادبیات و تمدن دانشگاه سوربن، ادبیات ملی، ادبیات جهانی و ادبیات تطبیقی در عرصه جهانی بررسی می‌شود. در این نشست برنارد فرانکو رئیس دانشکده ادبیات و تمدن دانشگاه سوربن، امیرعلی نجومیان عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و احمد شاکری پژوهشگر مطالعات ادبی فرهنگی دانشگاه سوربن حضور دارند.
این نشست از ساعت 14 روز شنبه در محل برگزاری نشست‌های سالن ملل برگزار خواهد شد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه‌روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

منبع: ایسنا