اخبار
شنبه، 18 اردیبهشت 1395
عرضه 2000 عنوان كتاب در غرفه تركیه

عرضه 2000 عنوان كتاب در غرفه تركیه


تهران - ایرنا - معاون فرهنگی هنری سفارت تركیه از عرضه 2000 عنوان كتاب در غرفه تركیه خبر داد و گفت: كتاب‌هایی از نویسندگان محبوب و پر طرفدار تركیه در غرفه برای بازدیدكنندگان عرضه شده است.

 

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی كتاب، عثمان هابكی معاون فرهنگی هنری سفارت تركیه در ایران گفت: ما از سال 2009 در نمایشگاه بین‌المللی كتاب ایران حضور داریم و امسال با 2000 كتاب در نمایشگاه حضور پیدا كرده‌ایم. كتاب‌هایی از نویسندگانی همچون یاشار كمالی، اورهان پاموك و ناظم حكمت كه از نویسنده‌‌های مطرح تركیه هستند و در ایران طرفداران بسیاری دارند، در غرفه وجود دارد.
وی در ادامه افزود: تركیه دوست دارد در مسایل فرهنگی با ایران مراودات بسیاری داشته باشد و در این حوزه دو كشور به همكاری مشترك بپردازند.
وی در پایان گفت: از استقبال خوب مردم شگفت زده شدم و به دلیل ازدحام جمعیت به سختی توانستم وارد سالن ملل شوم.
بر اساس این گزارش، شنبه هجدهم اردیبهشت ماه در سرای اهل قلم نمایشگاه كتاب نشست‌‌هایی با عنوان لذت زبان تركی استانبولی و دیالكتیك ادبیات تركی و فارسی برگزار می‌‌‌شود.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.


منبع: ایرنا