اخبار
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1395
جدول مواد درسي و ساعات تدريس هفتگي دوره دوم متوسطه

جدول مواد درسي و ساعات تدريس هفتگي دوره دوم متوسطه


تهران - ايرنا - دبيرخانه شوراي عالي آموزش و پرورش ، جدول مواد درسي و ساعات تدريس هفتگي دوره دوم متوسطه را اعلام كرد.

 

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا به نقل از مركزاطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، بر اساس مصوبه نهصد و بيست و ششمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش كه در دهم اسفند ماه 94 برگزار شد جدول مواد درسي و ساعات تدريس هفتگي دوره دوم متوسطه به تاييد رئيس جمهور ، وزير آموزش وپرورش و دبير شوراي عالي آموزش وپرورش رسيده است .
بر اساس اين گزارش، شوراي عالي آموزش و پرورش در راستاي تحقق اهداف سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و برنامه درسي ملي جدول مواد درسي و ساعات تدريس هفتگي دوره دوم متوسطه در رشته‌هاي علوم‌تجربي، رياضي- فيزيك، ادبيات و علوم انساني و علوم و معارف اسلامي از شاخه نظري و دروس عمومي شاخه‌هاي فني و حرفه‌اي و كاردانش تصويب شده است.
اين گزارش مي افزايد: آموزش و پرورش موظف است براساس مباني، اهداف، شاخص‌ها و اصول تعليم و تربيت اسلامي و رعايت موارد زير، زمينه‌هاي لازم براي كسب شايستگي‌هاي پايه و رشد و بالندگي دانش آموزان را فراهم آورد.
1.عناوين رشته‌هاي تحصيلي و جداول دروس شاخه‌هاي فني و حرفه‌اي و كاردانش، حسب مورد به تصويب كميسيون برنامه‌ درسي و تربيتي و كميته برنامه‌هاي درسي شاخه كاردانش خواهد رسيد.
2.عناوين كتاب‌هاي درسي مطابق عناوين جداول دروس مصوب خواهد بود و در صورت نياز، تغيير عنوان كتاب درسي، به تصويب كميسيون برنامه درسي و تربيتي خواهد رسيد.
3.تدوين سرفصل ها و محتواي كتاب‌هاي درسي بايد در چارچوب مفاد برنامه درسي ملي و متناسب با ويژگي‌هاي سني، جنسيتي و علاقمندي دانش‌آموزان، تحولات محيطي و اقتضائات آن و زمان اختصاص يافته به هر درس و با بهره مندي از يافته هاي معتبر علمي و پژوهشي انجام شود.


منبع: ایرنا