اخبار
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1395
10 درصد مدارس کشور دو نوبته است

10 درصد مدارس کشور دو نوبته است


رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: 10 درصد مدارس کشور دو نوبته است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه مازندران، مرتضی رئیسی در آیین تجلیل از فرهنگیان شهرستان چالوس که در سینما جهان نمای این شهر برگزار شد با بیان اینکه معلمان رکن اصلی آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: معلم محور اصلی دست یابی به سند تحول آموزش و پرورش و مسیر تعالی کشور مطابق با استانداردهای جهانی و آرمان های انقلاب است.
وی افزود: دانش آموزان نزد معلمان به عنوان امانت هستند و همه خانواده ها و کشور تلاششان در جهت تعالی آنها است.
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: آنچه که در سند تحول آموزش و پرورش ذکر شده است باید دنبال حیات طیبه برای آینده سازان و بهترین های کشور که همان دانش آموزان هستند، بود.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه نظام جمهوری اسلامی رسیدگی به وضعیت معلمان است، خاطرنشان کرد: باید شأن معلمان رعایت شود و در این مورد همه تلاش وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان و نمایندگان مجلس در دوره نهم بر این بوده است که شرایط مساعدی برای آموزش و پرورش ایجاد کنند.
رئیسی با بیان اینکه آموزش و پرورش مطلوب دارای مولفه های مختلفی است که مهم ترین آن معلم است یادآور شد: محتوای آموزشی، تامین فضا و تجهیزات و نیز سخت افزاری از دیگر لوازم مورد نیاز و مولفه های آموزش و پرورش مطلوب است.
معاون وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: سرمایه گذاری در سایر مولفه ها از جمله فضاهای آموزشی نیز باید صورت گیرد تا به آموزش و پرورش مطلوب دست یافت.
رئیسی با اشاره به نقش مهم و سازنده مردم و خیرین در این راستا، گفت: جنبه واقعی مشارکت مردم و خیرین مدرسه یار، امروز در آموزش و پرورش کشور است که به طور عینی نیز مشهود است.
وی با بیان اینکه تعامل خوبی میان دولت و مجلس در جهت رفع مشکلات فرهنگیان وجود دارد، افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی کمک می کنند تا مطالبات فرهنگیان و معلمان به نحو شایسته و درستی عملیاتی شود و در چارچوب امکانات دولت و مجلس کمک خواهد شد تا معلمان صاحب امکانات مطلوب شوند.
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی وضعیت مدارس کشور بسیار نامطلوب بود اظهار کرد: جمهوری اسلامی امکانات آموزشی را به اقصی نقاط کشور رسانده است.
رئیسی با بیان اینکه در حال حاضر 95 هزار مدرسه در اختیار دانش آموزان کشور قرار دارد که 10 درصد دو نوبته است، ادامه داد: تعداد 500 هزار کلاس درس پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور احداث شد.
وی تصریح کرد: هر چند در تجهیز و امکانات آموزشی در کشور با استانداردها فاصله داریم ولی همه تلاش ما بر این است که در راه اجرای عدالت آموزشی بهترین امکانات آموزشی در کل کشور گسترانده شود.
رئیسی در پایان گفت: طی برنامه ششم توسعه که دولت لایحه داده است امید است احکامی به تصویب برسد که از نظر ایمنی، مدارس ما به سطح قابل قبولی برسد و مدارس تخریبی نیز نوسازی شود و معیشت فرهنگیان نیز در خور شان آنها باشد.
به گزارش ایسنا، در این آیین از 22 نفر از معلمان نمونه شهرستانی و 2 معلم نمونه استانی تجلیل شد.



منبع: ایسنا