اخبار
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1395
ناشران محروم از حضور در نمایشگاه کتاب آینده به ۴ مورد افزایش یافت

ناشران محروم از حضور در نمایشگاه کتاب آینده به ۴ مورد افزایش یافت


در حالی که تا ظهر امروز دو ناشر به دلیل تخلفات نمایشگاهی از حضور در نمایشگاه کتاب سی ام محروم شده بودند،پس از جلسه امروز هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران،دو ناشر دیگر هم به این ناشران افزوده شد.

 

همایون امیرزاده رئیس شورای نظارت و ارزیابی نمایشگاه کتاب تهران  و رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران بعد ازظهر امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت و دقایقی پس از اتمام دومین جلسه هیئت یاده شده، در گفتگویی با خبرنگار مهر  اعلام کرد: ۲۰ گزارش مبنی بر عدم رعایت حقوق صنفی ناشران به این هیئت وصول شده بود که تذکرات شفاهی و کتبی به ناشران متخلف داده شد.
وی افزود: از این تعداد، ۱۸ ناشر نسبت به رفع اثر و اصلاح تخلف خود، اقدام کردند اما دو ناشر از تمکین به تذکرات هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران امتناع کردند که با رای هیئت، غرفه این دو ناشر تعطیل شد.
رئیس شورای نظارت و ارزیابی نمایشگاه کتاب همچنین اعلام کرد: مطابق آرا صادره این دو ناشراز حضور در نمایشگاه آتی کتاب تهران در سال ۹۶ هم محروم شده اند.
به گفته رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران یکی از این ناشران در بخش عمومی و ناشر دیگری در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران فعالیت می کرده اند.
بر اساس این گزارش، به این ترتیب تعداد ناشرانی که از حضور در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران محرم شده اند، به ۴ ناشر افزایش یافت.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا ۲۵ اردیبهشت در شهر آفتاب دایر است.



منبع: مهر