اخبار
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1395
ناشر آلماني نمايشگاه تهران را پديده فرهنگي نادر در خاورميانه خواند

ناشر آلماني نمايشگاه تهران را پديده فرهنگي نادر در خاورميانه خواند


تهران- ايرنا- ناشر آلماني شركت كننده در بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران برگزاري نمايشگاه را پديده فرهنگي نادر در خاورميانه و جهان اسلامي توصيف كرد.

 

خانم كلوديا دوربي مدير پروژه هاي بين المللي انتشارات فرانكفورت روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: نمايشگاه كتاب تهران در جهان اسلام و خاورميانه پديده فرهنگي منحصر به فردي است كه با ديگر نمايشگاه هاي خاورميانه و حتي جهاني تفاوت بسيار دارد.
وي، وجه تمايز نمايشگاه كتاب تهران با نمونه هاي ديگر آن همچون نمايشگاه كتاب قاهره در مصر را شور و شوق مثال زدني مردم ايران براي استفاده از محصولات فرهنگي آن دانست و گفت: چنين اشتياق مردمي را در هيچ يك از ملل جهان نمي توان مشاهده كرد.
كلوديا دوربي كه شركتش با بيش از 300 عنوان كتاب در حوزه كودكان و مطالعات اسلامي و ايراني در نمايشگاه تهران حضور دارد افزود: برگزاري چنين نمايشگاهي با توجه به شور و شوق وصف ناپذير مردم آن را بهترين فرصت براي ناشران خارجي خواند تا بتوانند به بهترين و راحت ترين نحو به معرفي فرهنگ و محصولات حوزه نشر خود به مردم ايران بپردازند و اصل تبادل فرهنگي ميان دو ملت را به نحو احسن عملي كنند.
مدير پروژه هاي انتشارات فرانكفورت با اشاره به تفاوت هاي موجود در فرهنگ غربي آلماني و شرقي ايراني، برگزاري نمايشگاه كتاب تهران را عامل مناسبي براي تقريب فرهنگي دو ملت ايران و آلمان خواند و افزود: «نمايشگاه كتاب فرانكفورت كه از بزرگترين نمايشگاه هاي كتاب جهان است به دليل اينكه صرفا براي ناشران است هرگز نمي تواند از ويژگي خاص مردمي نمايشگاه تهران برخوردار باشد.
بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با حضور 1700 ناشر داخلي و 130 ناشر خارجي در 170 غرفه برگزار مي شود.
اين نمايشگاه با شعار «فردا براي خواندن دير است...» از 15 تا 25 ارديبهشت در مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب برگزار مي شود.
مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خليج فارس (عوارضي اتوبان تهران - قم)، روبه روي حرم مطهر امام خميني (ره) قرار دارد.



منبع: ایرنا