اخبار
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395
مدارس مرکز تهران دارای شناسنامه ترافیکی می شوند

مدارس مرکز تهران دارای شناسنامه ترافیکی می شوند


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران گفت: با هدف ایمن سازی ترافیکی فضای پیرامون مدارس و در راستای اجرای پروژه " شهر دوستدار کودک "، طرح تهیه و تدوین شناسنامه ترافیکی برای مدارس سطح منطقه آغاز شد.

 

به گزارش سرویس شهری ایسنا، سجاد زارع صفت در این باره افزود: طرح شناسنامه ترافیکی مدارس با مشارکت سفیران ترافیک در حال انجام بوده و شامل شناسایی نقاط حادثه خیز در مجاورت مدارس، اصلاح جانمایی و نصب علائم، تعبیه مسیر امن و فضای پارک سرویس مدارس و... است.
وی اظهار کرد: اجرای این طرح که با تعریف مسئولیت اجتماعی برای کودکان همراه است، گامی در جهت فرهنگ سازی ترافیک است و پس از شناسایی و بررسی موارد مورد نظر از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک ؛طرح در تمامی مدارس اجرا خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران، همچنین در خصوص سفیران ترافیک مدارس،عنوان کرد : در راستای برنامه های مدیریت شهری برای آموزش مقررات ترافیکی به دانش آموزان و ارتباط با مدارس و مردم، عده ای از دانش آموزان که پیش از این با طرح پلیس مدرسه نیز همکاری می کردند ؛ به عنوان سفیران مدیریت شهری در خصوص موضوعات ترافیکی انتخاب شدند تا ضمن کمک در آموزش حمل و نقل و ترافیک و انتقال آموخته های ترافیکی به سایر دانش آموزان و خانواده ها فرهنگ سازی انضباط و قانون مداری بین نوجوانان نهادینه شود.



منبع: ایسنا