اخبار
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395
آغاز ثبت‌نام «کلاس اولی‌ها» از اول خرداد

آغاز ثبت‌نام «کلاس اولی‌ها» از اول خرداد


معاون مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام نوآموزان در پایه اول دبستان از اول خرداد آغاز می‌شود، گفت: ثبت‌نام سایر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات مدارس آغاز شده و تا ۳۱ مرداد ۹۵ ادامه دارد.

 

رسول پاپایی معاون رسانه‌ای رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام دانش‌آموزان به مدارس کشور خبر داد و اظهار داشت: ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان و نوآموزان مدارس دولتی و غیردولتی و مراکز پیش‌دبستانی صرفاً از طریق سامانه ثبت‌‌نام الکترونیکی دانش آموزان(سناد) انجام می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام نوآموزان در پایه اول دبستان از اول خرداد آغاز می‌شود، افزود: ثبت‌نام سایر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات مدارس آغاز شده و تا ۳۱ مرداد ۹۵ ادامه دارد.
پاپایی با تأکید بر اینکه سنجش سلامت نوآموزان جهت ورود به پایه اول دبستان در پایگاه‌های تعیین شده توسط ادارات آموزش و پرورش از اول خرداد ۹۵ آغاز خواهد شد، گفت: ثبت‌نام نهایی دانش‌آموزان در پایه اول دبستان، منوط به ارائه شناسنامه سلامت که توسط پایگاه‌های سنجش ارائه می‌شود، هست.
وی ادامه داد: ستاد نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان  در سطح استان، شهرستان و منطقه به روال سنوات قبل تشکیل می‌شود تا با بررسی و اتخاذ شیوه‌های مناسب، زمینه سهولت شهروندان به ویژه در شهرهای بزرگ را برای ثبت‌نام دانش‌آموزان فراهم کند.
معاون مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: دریافت هرگونه وجه و نیز اخذ تعهد مالی به استثنای وجوه مربوط به سنجش سلامت(ویژه پایه اول)، بیمه دانش‌آموزی و هزینه کتب درسی در مدارس دولتی در فصل ثبت‌نام ممنوع است.
وی در خصوص کمک‌های داوطلبانه و مردمی به مدارس گفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و آیین‌نامه مصوب آن، دریافت کمک‌های مردمی مشروط به اینکه داوطلبانه باشد و در فصل ثبت‌نام دریافت نشود، بلامانع است.
پاپایی تصریح کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان تمام پایه‌های تحصیلی در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون، مصاحبه و شرط معدل و صرفاً بر اساس محدوده جغرافیایی مدارس صورت می‌گیرد.
وی افزود: پذیرش دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی، شاهد و ایثارگران، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان، آموزش از راه دور و پیش‌دبستانی بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه انجام می‌پذیرد.
معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام هنرجویان هنرستان‌ها بدون لحاظ محدوده جغرافیایی و بر اساس ضابطه انجام می‌شود، گفت: مدیران مدارس دولتی باید ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه را در فرصت مقرر بدون حضور آنها و اولیا انجام دهند.
پاپایی اظهار امیدواری کرد که با به‌کارگیری همه امکانات و پیش‌بینی ساز و کارهای لازم شاهد سهولت در ثبت‌نام دانش‌آموزان و تعامل مناسب دو نهاد مدرسه و خانواده و آغازی خوب برای سال تحصیلی۹۶ـ۹۵ باشیم.



منبع: فارس