اخبار
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395
نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از نيمه گذشت

نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از نيمه گذشت


تهران - ايرنا - ششمين روز بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در حالي دقايقي پيش به فعاليت خود در شهر آفتاب پايان داد كه ناشران و غرفه داران در روزهاي پاياني اين رويداد فرهنگي به فعاليت خود افزودند تا از اين رهگذر مخاطبان بيشتري را جذب كنند.

 

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، بخش هاي عمومي، دانشگاهي، كودك و نوجوان بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در 6 روز گذشته مملو از جمعيت بازديدكننده بود كه براي تهيه كتاب مورد نظر در غرفه هاي مختلف در تكاپو بودند.
با اين حال نمايشگاه امسال با فعاليت هاي مختلف و متفاوتي نسبت به دوره هاي گذشته برگزار مي شود كه اين برنامه ها بر غناي اين رويداد افزوده است.
** برگزاري 270 نشست در ايام برگزاري نمايشگاه كتاب تهران
مدير كميته فرهنگي از برگزاري 270 نشست در ايام برگزاري نمايشگاه كتاب تهران خبر داد.
يحيي دهقاني در رابطه با نشست‌ها در نمايشگاه كتاب گفت: ما كلا 270 نشست را تهيه كرديم و بالاي سيصد نهاد را دعوت كرده‌ايم. براي همه نهادها نشستي ترتيب داده نشده است و اگر يكي از آنها لغو شود مي‌توانيم از جايگزين كنيم. نشست‌ها در همه جاي نمايشگاه متمركز نيستند تا همه بتوانند استفاده كنند.
وي همچنين در راستاي معرفي كميته فرهنگي نمايشگاه گفت: اين كميته مجموعه‌اي از سرا‌هاي مختلف است. سراي اهل قلم كلا داراي هفت سالن است كه چهار سالن در سالن مركزي سراي اهل قلم و سه سالن آن در سه قسمت دانشگاهي، كودك و نوجوان و بين‌الملل قرار دارد. در هر كدام از اين‌ها سه الي چهار نشست به طور روزانه برگزار مي‌شود. علاوه بر اين قسمت ما كارنامه نشر هم داريم كه سال‌هاي قبل به عنوان ياس فعاليت مي‌كرد. در سالن كارنامه‌ي نشر نيز بيست و هفت هزار كتاب چاپ نخست منتشر شده در 1394 به نمايش گذاشته شده است.
مدير كميته فعاليت‌هاي فرهنگي افزود: يكي ديگر از فعاليت‌هاي كميته فرهنگي، راه‌اندازي پاتوق اهالي نشر است كه نويسندگان و اهالي قلم مراجعه مي‌كنند و از آنها پذيرايي مي‌شود و در اين محل استراحت مي‌كنند و با هم آشنا مي‌شوند. همچنين قسمت ديگري از نشست‌ها را نهادها و ارگان‌ها تشكيل مي‌دهند كه همه ساله تعدادي از نهادها تقاضاي نشست دارند. همچنين امسال 9 تا 10 استان دعوت شده و هر روز به يك استان اختصاص دارد.
بازديد مسئولان و مديران ارشد دستگاه هاي اجرايي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در روز ششم از نمايشگاه بين المللي كتاب بيشتر شده بود.
امروز حسين جابري انصاري سخنگوي وزارت امور خارجه و اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از جمله بازديدكنندگان از اين رويداد بزرگ فرهنگي كشور بودند.
بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با شعار «فردا براي براي خواندن دير است...» از 15 تا 25 ارديبهشت در مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب برگزار مي‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خليج فارس، روبه روي حرم مطهر امام خميني (ره) قرار دارد.



منبع: ایرنا