اخبار
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1395
برنامه تعالی مدیریت در هشت هزار مدرسه کشور اجرا می شود

برنامه تعالی مدیریت در هشت هزار مدرسه کشور اجرا می شود


یزد - ایرنا - مدیرکل دفتر آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هشت هزار واحد آموزشی در نقاط مختلف کشور مجری طرح تعالی مدیریت مدرسه هستند.

 

عظیم محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: این طرح در سال تحصیلی گذشته (94-93) در پنج هزار و 900 مدرسه مناطق کشور آغاز شد که نتیجه ارزشمندی داشت، به همین علت در سال تحصیلی جاری نیز اجرای آن در دو هزار و 100 مدرسه دیگر در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بر تعداد مدارس مجری طرح یاد شده در مهرماه سال تحصیلی جدید افزوده می شود ، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه، کتابچه ای تدوین شده است که براساس شاخص های آن مدیران مدارس برنامه های خود را مدون می کنند.
محبی هدف از اجرای طرح تعالی مدیریت مدارس را ارتقای مدیریت آموزشگاهی، مدیریت و برنامه ریزی در مدارس، مشارکت پذیری مدرسه و مشارکت کردن فعالیت های مدرسه بیان کرد.
** رتبه بندی مدارس در طرح تعالی مدیریت
وی از رتبه بندی مدارس در طرح تعالی مدارس خبر داد و گفت: این رتبه بندی در چهار سطح متعالی ، ممتاز، پویا و موفق صورت می گیرد که البته این رتبه بندی فقط در پنج هزار و 900 مجری طرح انجام می شود.
محبی با بیان اینکه ارزیابی مدارس یاد شده با همکاری دانشگاه فرهنگیان انجام می شود خاطرنشان کرد: نتیجه این ارزیابی در یک همایش ملی با حضور وزیر آموزش و پرورش در مهرماه امسال اعلام خواهد شد.
محبی با بیان اینکه برای هر چهار مدرسه یک تیم مشاور و ارزیاب در نظر گرفته شده است یادآور شد: هم اکنون 13 هزار نفر در قالب گروه های مشاور و ناظر در کشور در اجرای این طرح همکاری دارند.
طرح تعالی مدیریت مدرسه هم اکنون در 117 مدرسه استان یزد در تمام مقاطع مختلف تحصیلی اجرا می شود.
تعداد مدارس ابتدایی، متوسطه اول ، متوسط نظری ، کاردانش و فنی حرفه ای و استثنایی مجری این طرح در استان یزد به ترتیب 49، 38، 21، 6 و سه اعلام شده است.
هم اکنون 195 هزار دانش آموز در یکهزار و 500 مدرسه در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.
طرح تعالی مدیریت مدرسه گامی در جهت کیفیت بخشی و کیفیت سنجی از فعالیت های مدرسه بر اساس شاخص ها و استانداردهای تعریف شده است.



منبع: ایرنا