اخبار
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395
شهر آفتاب از امروز تا سال ۱۴۰۰ رایگان در اختیار نمایشگاه کتاب است

شهر آفتاب از امروز تا سال ۱۴۰۰ رایگان در اختیار نمایشگاه کتاب است


شهردار تهران در آئین اختتامیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اعلام کرد: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تا سال ۱۴۰۰ به صورت رایگان در اختیار برگزارکنندگان این نمایشگاه خواهد بود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در آئین اختتامیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از دقایق پیش با حضور رئیس قوه مقننه در محل سالن تشریفات شهر آفتاب آغاز شده است، در سخنانی گفت: شهرداری تهران پس از فراز و نشیبی ۵-۶ ماهه برای آماده سازی شهر آفتاب، امروز در روز پایانی نمایشگاه کتاب تهران قرار گرفته است و این توفیق نصیب مدیریت شهری شد که از حیث مکانی، توجهی به حوزه فرهنگ داشته باشد.
به گفته شهردار تهران و بر اساس تفاهم نامه ای که امروز میان او و علی جنتی امضاء شد، شهر آفتاب تا سال ۱۴۰۰ شمسی، رایگان در اختیار وزارت ارشاد خواهد بود و قرار است بابت این کار اجاره سالن ها گرفته نشود که این کمکی است از جانب شهرداری تهران به حوزه نشر و فرهنگ مکتوب کشور.
قالییاف افزود: همه ما دوست داریم در نمایشگاه بین المللی کتاب علاوه بر فراهم کردن زمینه فروش کتاب، این فرصت را هم فراهم کنیم که محل برگزاری نمایشگاه کتاب را به مکانی برای گفتگو و تضارب آراء میان اهل فکر و اندیشه تبدیل کنیم.
شهردار تهران در ادامه با بیان آماری از عملکرد مجموعه تحت مدیریتش به خصوص در حوزه مترو، گفت: هیچ کدام از ما یک دهه قبل را یادمان نرفته که زمانی که نمایشگاه کتاب در مجموعه نمایشگاه های دائمی تهران در حوالی خیابان سئول برگزار می شد، با چه معضلات بزرگ ترافیکی روبرو می شدیم. خدا را شاکرم که پس از ۵ سال تلاش مداوم، مکان برگزاری نمایشگاه های بین المللی، امسال و با میزبانی از نمایشگاه کتاب تهران، به بهره برداری رسید.
به گفته شهردار تهران: شهر آفتاب ۲۸۰ هکتار مساحت دارد و مشتمل است بر مراکز اقامتی-تجاری و رفاهی مناسب به خصوص برای شرکت کنندگان خارجی در آن.
قالیباف همچنین به معضلات زیست محیطی و آلودگی هوا ناشی از تردد زیاد خودروها در زمان برگزاری نمایشگاه های پربازدید کننده ای مانند نمایشگاه کتاب در مرکز شهر گفت: ما برای حل معضل محیط زیست، نیازمند اقدام عملی هستیم و خوشحالم که امروز توانسته ایم زیرساخت هایی را فراهم کنیم که ۳۰ هزار خودرو در یکجا در یک مکان پارک کنند. شما فکر کنید اگر این ۳۰ هزار خودرو قرار بود در مرکز شهر و برای نمایشگاه کتاب تردد کنند، چه اتفاقی برای هوای شهرمان و محیط زیست شهرمان می افتاد!؟
وی همچنین یکی از راه های پیشرفت کشور را جلوگیری از تنش های بی دلیل و ایجاد هماهنگی مناسب بین قوای مختلف خواند .


منبع: مهر