اخبار
یکشنبه، 09 خرداد 1395
برخی محموله‌های ناشران خارجی هنوز از شهر آفتاب خارج نشده است

برخی محموله‌های ناشران خارجی هنوز از شهر آفتاب خارج نشده است


مدیر کمیته رفاهی و اجرایی بیست و نهمین بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: در حال حاضر به جز سالن گمرک، دیگر قسمت‌های شهر آفتاب که زیر پوشش نمایشگاه بود، تحویل شده است.

 

حسین صفری مدیر کمیته رفاهی و اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات صورت گرفته برای تحویل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به مسئولان این مجموعه بععد از خاتمه نمایشگاه کتاب، گفت: مطابق قرارداد ما می‌بایستی کلیه سالن‌های شهر آفتاب را پس از اتمام نمایشگاه کتاب، تحویل دوستان می دادیم اما شهر آفتاب زمانی که تحویل ما شد، مجموعه‌ای در حال تکمیل بود که نیاز به انجام برخی کارهای ویژه و نیز برخی مرمت‌ها داشت که همه این کارها قبل از شروع نمایشگاه انجام شده بود.
به گفته صفری، پروسه خروج ناشران از شهر آفتاب در همان روز بعد از پایان نمایشگاه کتاب در روز ۲۶ اردیبهشت به طور کامل انجام شد و از ۲۷ اردیبهشت هم کار جمع‌آوری تاسیسات تامین شده برای برگزاری بیشت و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی ستاد برگزاری این نمایشگاه آغاز شد که تمامی مراحل انجام این پروسه هم ظرف چند روز گذشته صورت گرفت و کار تحویل شهر آفتاب به اتمام رسید.
وی در عین حال گفت: در حال حاضر فقط کتاب‌های ناشران خارجی و در واقع بخش گمرک نمایشگاه کتاب تحویل دوستان شهر آفتاب نشده و مابقی این مجموعه که زیر پوشش نمایشگاه رفته بود، به طور کامل به این مجموعه تحویل شده است. بخش گمرک نمایشگاه هم ظرف سه، چهار روز آینده تخلیه و به دوستان شهر آفتاب تحویل می‌شود و محموله‌های آن هم برای عودت به خارج از کشور، به گمرکات مربوطه ارسال خواهد شد.
مدیر کمیته رفاهی و اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اضافه کرد: دوستان بهره‌بردار و پیمانکار در مجموعه شهر آفتاب در حال انجام هماهنگی‌ها برای انجام تغییر و تحولات نهایی بعد از خاتمه نمایشگاه کتاب از جمله رفع برخی اشکالات به وجود آمده و در واقع لکه‌گیری مجموعه شهر آفتاب هستند با این هدف که مجموعه یادشده به طور کامل قابل بهره‌برداری برای نمایشگاه‌های بعدی باشد.



منبع: مهر