اخبار
دوشنبه، 17 خرداد 1395
شرایط جهش تحصیلی دانش آموزان شهر تهران اعلام شد

شرایط جهش تحصیلی دانش آموزان شهر تهران اعلام شد


تهران - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با بیان اینکه جهش تحصیلی مختص دانش‌آموزان دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم دبستان است گفت: دانش‌آموزان متقاضی برای جهش تحصیلی باید در کارنامه خود سطح خیلی ‌خوب را در تمام دروس کسب کرده باشند.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، وجیهه‌اله پرویزی افزود: دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی برای ارزیابی ذهنی باید در آزمون پیشرفت تحصیلی که شهریورماه امسال برگزار می شود، ثبت نام کنند.
وی اظهار کرد: مدیران مدارس ابتدایی دارای داوطلب جهش تحصیلی باید با رعایت ضوابط و مقررات از طریق سامانه سنجش که در اختیار دارند نسبت به ثبت اطلاعات فردی، خانوادگی و عملکرد درسی دانش‌آموزان و نوبت‌گیری انجام مراحل ارزیابی اقدام کنند.
پرویزی گفت: بر همین اساس دانش‌ آموزان حائز شرایط، با همراه داشتن مدارک اعلام شده از طرف مدرسه برای ارزیابی ذهنی به اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران معرفی می‌شوند.
وی با اشاره به انجام ارزیابی و تست تخصصی هوش دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی توسط اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران افزود: دانش آموزان در صورت موفقیت در این مرحله می توانند در امتحانات پایه بالاتر در شهریورماه شرکت کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: در صورت قبولی در امتحانات شهریورماه، دانش‌آموز موفق به انجام جهش تحصیلی شده و بدون گذراندن یک سال تحصیلی به پایه بالاتر می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان شهر تهران سالانه بیشترین آمار جهش تحصیلی در سطح کشور را به خود اختصاص می‌دهند.
براساس این گزارش، با توجه به اتصال سامانه‌های سناد(سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) و سنجش، نتایج حاصل از ارزیابی از طریق پنل مربوطه توسط مدیر مدرسه قابل دسترسی و مشاهده است.
اولیای دانش آموزان نیز برای دریافت این خدمات پس از کسب نتیجه از مدرسه، با هماهنگی قبلی و در ساعات اداری می‌توانند به آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران(واحد تشخیص، توانبخشی و بهداشت) مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44099207 تماس بگیرند.



منبع: ایرنا