اخبار
پنجشنبه، 20 خرداد 1395
نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی بصورت نرم افزاری انجام می شود

نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی بصورت نرم افزاری انجام می شود


تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدارس غیردولتی مشارکت های مردمی و خانواده، از اجرای طرح جامع نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی بصورت سیستمی و روش نرم افزاری با همکاری مرکز نیروی انسانی خبر داد.

 

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، مرضیه گرد گفت: از آنجا که انجام نظارت های فرآیندی هدایت محور از مهمترین اهداف و اثربخش ترین فعالیت ها در نظام آموزشی است، از این رو این سازمان با اتخاذ دو سیاست راهبردی و عملیاتی، برنامه نظارتی از عملکرد مجموعه تحت پوشش خود را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: در سیاست راهبردی که حول محور سیاستگذاری و در برنامه زمانی میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی می شود، با تشکیل گارگروه تخصصی متشکل از اساتید صاحبنظر در حوزه ارزیابی و بهره گیری از تجارب ارزشمند متخصصان، طرح جامع نظارت با همکاری نیروی انسانی و فناوری بصورت نرم افزاری تهیه و تدوین شد که به محض نهایی شدن آن برای اجرا به استان ها ابلاغ می شود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی مشارکت های مردمی و خانواده افزود: با عنایت به نقش و وظایف عملیاتی و اجرایی، ادارات مشارکت ها در استان ها و مناطق موظفند، براساس مفاد دستورالعمل و بخشنامه های ارسالی از سوی ستاد، ضمن پایش و بررسی های فرآیندی از عملکرد مدارس و مناطق تابعه نتایج ارزیابی خود را به این سازمان ارسال کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گرد گفت: کمیته نظارت مناطق متشکل از همکاران مشارکت های مردمی، ارزیابی عملکرد، حراست و رؤسای شوراهای هماهنگی مؤسسان، کار نظارت و پیگیری شکواییه مردم خصوصاً درمورد اضافی دریافتی شهریه و لزوم استرداد آن را عهده دار هستند.


منبع: ایرنا