اخبار
یکشنبه، 23 خرداد 1395
خدمات آموزش و پرورش ايران به ۸ هزار دانش آموز عراقی

خدمات آموزش و پرورش ايران به ۸ هزار دانش آموز عراقی


سفير عراق در ايران با تأكيد بر ادامه همكاری های آموزش وپرورش ايران با عراق، گفت: خدمات وزارت آموزش وپرورش ايران به ۸ هزار دانش آموز عراقی بسيار خوب و ارزنده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، راجح صابر عبودالموسوی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، باتشکر از وزارت آموزش وپرورش برای خدمت رسانی به ۸ هزار دانش آموز عراقی مقیم کشور ایران،اظهار کرد: بعداز خدا، کشور ایران در تمام زمینه ها پشتیبان دولت و ملت عراق بوده است و من هم به لحاظ دینی و هم جغرافیایی خوشحالم که در ایران کار می کنم.
وی با بیان اینکه همه جهان به رابطه استراتژیک خوب ایران با عراق انتقاد می کنند، تصریح کرد: کشور ایران با اعزام مستشار خود، به دولت عراق در مقابله با دشمنان مشترک کمک کرده است و خدا را شاکریم که دولت ایران امید مستضعفین جهان است.
عبودالموسوی با بیان اینکه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران هدف اول دشمنان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ایران به همه کشورهای جهان یاد داد که چگونه می توان در سایه تحریم های جهانی، مستقل بود و آزادانه زندگی کرد و به پیشرفت های مختلف دست یافت حتی در زمان دفاع مقدم هم، کشور ایران پیروز شد و ما عراقی ها به این پیروزی افتخار می کنیم.
سفیر عراق در ایران ادامه داد: کشور ایران شروع کننده هیچ جنگی در جهان نبوده و همواره به دنبال صلح است و ایران در مذاکرات هسته ای هم به خوبی نشان داد که چگونه می تواند بر مواضع بر حق خود پای فشرد و از کشورهای قدرتمند جهانی امتیاز گرفت و دیپلمات های ایرانی می تواند توان علمی مورداستفاده دیگر کشورها قرار گیرد.
وی از انتقال تجربیات آموزشی کشور ایران به عراق استقبال کرد و گفت: دولت عراق در ایران فقط در مدرسه امام علی (ع) در شهر قم و مدرسه امام حسین (ع) در مشهد را دارد و امید دارد بتواند در سایه توجهات دولت ایران تعداد این مدارس را زیاد کند تا بتواند جامعه هدف بزرگتری از دانش ‌آموزان عراق را پوشش تحصیلی بدهد.
عبودالموسوی به طولانی بودن فرآیند تأییدیه تحصیلی دانش آموزان عراقی مقیم ایران اشاره کرد و افزود: این موضوع علاوه براینکه لطمات جبران ناپذیری به ادامه تحصیل و اشتغال دانش آموزان وارد می کند و علت ‌آن این بوده است که دولت عراق نمی توانست با آموزش و پرورش ایران مکاتبه کند و می بایستی مکاتبات تأییدیه تحصیلی، ارسال سؤالات امتحانات دانش آموزان عراقی و اعزام آنها به مدارس امام علی«ع» و امام حسین «ع» فقط از طریق وزارت امور خارجه انجام شود که تصحیح سؤالات دانش آموزان و ارزشیابی مدارک تحصیلی آنان را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند و از دولت ایران درخواست داریم تا با هر روشی که مدنظر دارند مساعدت لازم دراین خصوص را داشته باشند.
سفیرعراق در ایران خاطرنشان کرد: کمبود کتاب های درسی ویژه دانش آموزان عراقی و اخذ مجوزهای لازم برای تردد معلمان بین دو کشور و اقامت در ایران را از دیگر مشکلات دولت عراق است که چشم امید به حل آن توسط کشور ایران دارد.


منبع: مهر