اخبار
ﺳﻪشنبه، 25 خرداد 1395
پرواز آزمایشی موفق هواپیمای خورشیدی

پرواز آزمایشی موفق هواپیمای خورشیدی


یک خلبان آزمایشی با موفقیت توانست یک پیش‌ساز هواپیمای خورشیدی را برای شرکت Luminati Aerospace LLC به پرواز در بیاورد که قصد دارد ناوگانی از پهپادها را برای ارائه خدمات اینترنت هوایی به چهار میلیارد نفر در سراسر جهان ارائه کند.

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا به نقل از تلگراف، این پرواز آزمایشی در کارخانه دفاعی سابق نورث‌روپ گرومان لانگ‌آیلند انجام شد که پیش از این در آن هواپیماهای نظامی ساخته می‌شد.
خلبان رابرت لوتز هواپیمای " VO-Substrata " را به مدت 20 دقیقه در نخستین پرواز آزمایشی عمومی آن به پرواز درآورد. بر روی بال‌های این هواپیمای سفید رنگ که حدود 13 متر طول دارند، سلول‌های خورشیدی کار گذاشته شده است.
نمونه اولیه این هواپیما توسط یک خلبان کنترل شد اما شرکت لومیناتی در نهایت به ساخت پهپادهای بدون سرنشینی خواهد پرداخت که در فواصل 18 کیلومتر و بیشتر پرواز خواهد کرد. این شرکت امیدوار است کار ساخت این پهپادها را تا پایان سال جاری آغاز کند.
لومیناتی سال گذشته 3.4 میلیون دلار برای بدست آوردن 16.3 هکتار زمین‌های نروث‌روپ گرومان پرداخت کرده بود و اعلام کرده بود که قصد دارد نسل بعدی پهپادها را در آن بسازد.
به گفته سازندگان، هدف این شرکت از استفاده از فناوری‌های ترکیب کننده انرژی خورشیدی با مهار انرژی باد و استفاده از مواد کامپوزیت برای ساخت هواپیمای فوق محکم و بسیار سبک، تولید پهپادهایی است که بطور دائمی در هوا باقی می‌مانند.


منبع: ایسنا