اخبار
دوشنبه، 14 تیر 1395
مهلت ثبت نام غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت تمدید شد‎

مهلت ثبت نام غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت تمدید شد‎


تهران - ایرنا - موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران از تمدید فراخوان حضور ناشران در غرفه ملی ایران تا 20 تیرماه برای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبرداد.

 

به گزارش یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، پیش تر در فراخوانی از تمام تشکل‌های صنفی نشر، ناشران، اهالی قلم، آژانس‌های ادبی، مؤسسات و نهادهای فرهنگی سراسر کشور دعوت شده بود تا برای حضور در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در دو بخش ناشران عمومی و کودک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ثبت نام کنند.
مهلت ثبت نام دهم تیر اعلام شده بود که این تاریخ تا پایان روز یک شنبه بیستم تیر تمدید شد.
بر اساس این گزارش، علاقه مندان برای ثبت نام به سایت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به آدرسwww.tibf.ir مراجعه کنند.
نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2016 (28 مهر تا 2 آبان 1395ـ 19 تا 23 اکتبر 2016) برگزار می شود.
داوطلبانی که دارای تجربه و توانایی لازم و مایل به حضور در غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هستند، می‌توانند درخواست مکتوب خود را به ‌منظور اختصاص بخشی از غرفه ملی ایران به مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ارائه کنند.
**رقابت تنگاتنگ استان قم و اصفهان در طرح تابستانه کتاب
به گزارش ایرنا از خانه کتاب، با نزدیک شدن به آغاز طرح تابستانه کتاب، تاکنون استان های قم و اصفهان با 66کتابفروشی به طور مساوی در رتبه دوم طرح تابستانه کتاب قرار گرفته اند.
«تابستانه کتاب» در بازه زمانی یک ماهه از 16 تیر تا 15 مرداد سال جاری در کتابفروشی های عضو این طرح اجرا می شود. تاکنون 568 کتابفروشی از 31 استان کشور در این طرح شرکت کرده اند که استان های تهران با 101کتابفروشی رتبه اول بیشترین عضویت کتابفروشی ها را از آن خود کرده است.
خراسان رضوی با 50 کتابفروشی از دیگر استان هایی است که کتابفروشی های آن بیشترین مشارکت را در این طرح داشته است.
از کل کتابفروشی های عضو طرح «تابستانه کتاب»، 399کتابفروشی در مرکز استان و 119کتابفروشی در شهرستان عضو این طرح شده اند، از این تعداد 22 کتابفروشی به علت نقض مجوز کتابفروشی نتوانستند، تاییدیه حضور در تابستانه کتاب را کسب کنند.
در طرح « تابستانه کتاب» کتاب های عمومی از 20درصد و کتاب های کودک و نوجوان از 25درصد تخفیف برخوردار می شوند.
موسسه خانه کتاب بمنظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، همزمان با آغاز تابستان، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، بصورت مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می کند.



منبع: ایرنا